"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Samstag, 27. März 2010

Isler-torta

G nagy kedvence az isler, eddig mindig csak karácsonykor szoktam sütni, de most úgy gondoltam, hogy szülinapjára meglepem és tortát csinálok belőle :)
A recept nagyon bevált, egyszerű, hamar összeállítható és annyira finom porhanyós lesz, omlik szét az ember szájában:

ISLER:

Hozzávalók: 28 dkg liszt, 14 dkg porcukor, 28 dkg vaj, 15 dkg darált mandula, 1 evőkanal rum, csipet só.
A hozzávalókat összegyúrjuk és fóliába téve 1 órára hidegre tesszük. Utána lisztezett deszkán 3 mm-re kinyújtjuk és kör alakú kekszeket szúrunk ki belőle (én ikea-s vizespohárral szoktam szaggatni, az elég méretes, jól bele lehet harapni és 20db lesz belőle:)
175 fokon 12-15 percig sütjük, kihülni hagyjuk, utána ízes lekvárral 2-2-t összeragasztunk. Kb. egy nap (egy éjszaka) szikkadás után csokiba mártjuk, tehetünk diót, egy szem mandulát a tetejére :)

Így nézett ki az én isler-tortám :) (na most már az sem titok, hogy G hány éves, de azt mondta, ő nem nő, úgyhogy nem zavarja, ha felteszem ezt a képet :)))

Kommentare:

Ferilka hat gesagt…

Utólag is boldog szülinapot kívánok G-nak!
Tök jól néz ki a torta! :-) Nekem is nagy kedvencem az isler, le is másolom gyorsan a receptet :-)

khase hat gesagt…

Köszönöm szepen! A recept tenyleg szuper, bevalt, majd ird meg, sikerült-e megcsinalni :)
Szepek lettek a betük es a kepkeretek a szoba falara :))