"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Montag, 12. April 2010

Bölcsi

Ezt is megértük, bölcsis lett Marcel :)

Pedig reggel még gondolkodtam rajta, hogy elvigyem-e egyáltalán, mert megint sokat köhögött és alig aludt éjszaka, de végül elmentünk és mint utóbb kiderült, ő a kis köhögésével a legegészségesebbekhez tartozott, nekem úgy tűnt, hogy minden gyerek és óvónéni beteg volt...
Ráadásul pont bárányhimlő is van az oviban, hát kíváncsi vagyok, mennyire ellenálló lesz Marcel.

Másfél órát voltunk ott, nem sírt, sőőőt nagyon jól érezte magát!!! 10en vannak a csoportban, ő a kisebbek közé tartozik, de ahogy láttam, nem zavarta, mint ahogy az sem, hogy németül beszéltek hozzá :) A csoport nagyon multikulti, van kínai, olasz, német, francia és pár osztrák gyerek is :)
A légkör nagyon barátságos, világos, napsütötte a kis szobájuk (a pillangó-csoporthoz tartozik :), nagyon modern berendezéssel, szuper játékokkal (egy éve adták át az óvodát, úgyhogy még minden elég új :).
Volt közben "tornaóra" is, mivel ez egy sportovi, nagy hangsúlyt fektetnek a mozgásra. Külön tornatermük van, Marcel nagyon élvezte a csúszdázást, mászást, labdázást, persze a "gyakorlatokat" még nem csinálta a többiekkel, de nagyon figyelt :)

Végig bent voltam vele, de talán ha egyszer odajött hozzám, egyébként nagyon jól eljátszott a többiekkel, többiek mellett.
Holnap aztán már ott hagyom egy kicsit egyedül is, de ahogy láttam, nem lesz gond. Egyébként egész napra irattuk be, de bármikor elhozhatom, szerintem az elején nem fog ott aludni, bár meglátjuk, hogy alakul.
Azért arra kíváncsi leszek, hogy ott hogyan fog ebédelni, a kaja nagyon egészséges és nagyon bio (egy privát bölcsitől azért ez már elvárható).

Összességében nagyon jó volt, egyrészt láttam Marcelen, hogy nem érzi magát rosszul, másrészt meg tényleg mindenki olyan kedves, barátságos volt. Már most sajnálom, hogy csak pár hónapot járhat ide...

Marcel utána még két órát egyik barátnőmnél töltött, akinek egy évvel idősebb a kisfia, mert nekem fontos elintéznivalóim voltak. Ott is jól érezte magát, alig akart hazajönni :))) És kétszer annyit evett, mint barátnőm kisfia, szóval lehet, hogy az evés-hiszti csak nekem szól :)

Úgyhogy megint egy nagy lépést tettünk a babából gyerekké válás útján és ahogy már sokszor, most is én voltam az, aki jobban aggódott, több gondot csinált belőle, Marcel ügyesen vette az akadályokat.

Azért az is biztos, hogy itt már megmutatkozik a kötődő nevelés hatása, hisz tudja, hogy ha el is megyek, nem hagyom ott, visszamegyek érte, bízhat bennem :) És ez nagyon jó érzés :)

Bölcsis nagyfiú :)

Kommentare:

Ferilka hat gesagt…

Nagyon örülök hogy ilyen jól sikerült az első napotok! :-) Azt hiszem a picifiú mellett Magatokra (a nevelésetek hatására) is büszkék lehettek!! :-)

Csilli hat gesagt…

Szuper, hogy ilyen jól ment!!! Remélem a továbbiakban is hasonlóan lesz, így miközben Marcel játszik egy jót, te is nyugodtan tudod intézni a dolgaidat:)

Anonym hat gesagt…

Nagyon ügyi volt Marcel, szuper, hogy ilyen jól kezdődik. És az is jó, hogy ilyen nemzetközi a csoport, akkor nem újdonság ez az óvónőknek sem, hogy nem tud németül, és a többi gyerek is vele együtt tanulgatja a nyelvet...

miután bölcsibe kezd járni egy gyerkőc kicsit másképp kezdi látni az anyuka is, hogy mi a "betegség", mi az amivel még beviszed oviba, mi az amivel már nem... :) Nyilván fertőző beteget nem visz az ember, de egy kis köhögés, orrfolyás az belefér... :))) Pláne, ha magánovi és keményen perkálsz érte...

berry