"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Donnerstag, 15. April 2010

Mégsem olyan egyszerű

dolog ez a bölcsibe szoktatás, mint ahogy indult.. Ma már 40 percre hagytam ott Marcelt, de nagyon sokáig sírt, mikor mentem vissza, óriási krokodilkönnyek voltak az arcán :(

Az óvónénik szerint ez teljesen normális dolog, az első napokban még minden izgalmas, minden új, sok a felfedeznivaló és még anya is ott van, de aztán hamar rájönnek a kis lurkók, hogy ide bizony minden nap jönni kell és hogy anya bizony ott hagyja őket, még akkor is, ha vissza is jön.
Ráadásul Marcelt hiába próbálják vígasztalni, nem érti, amit mondanak neki.

Persze az sem egyszerűsítette meg a helyzetet, hogy mivel annyi beteg gyerek és óvónéni van, hogy a negyedik napon már a negyedik óvónéni volt velük, minden nap valaki más, minden nap valamelyik másik csoporttal összevonva, hát ez a beszoktatás időszakában nem a legszerencsésebb.

Meg hát nem tudja még a bölcsis szabályokat, nem bír megülni a popóján sokáig, megvárva, míg minden gyerek befejezi a tízórait, különösen úgy, hogy ő nem eszik semmit...
Mert ugye rettenetesen válogatós és ez a bölcsiben nem túl jó... meg vannak "heppjei", pl. a banánt csak úgy eszi meg, ha egészben haraphatja a kezeből, ő hozzá nem nyúlna, a répát is csak egészben, az almát is úgy harapja, a többit meg csak turmixolva, na most a bölcsiben mindent apróra szelnek nekik, hát ahhoz hozzá sem nyúl..
Aztán a kenyeret csak üresen eszi meg, bölcsiben a vajas kenyértől csak undorkodik, nem fogja meg, nehogy piszkos legyen a keze :D

Szóval lesznek itt még harcok, úgy látom, de bízom benne, hogy szép lassan beleszokik a bölcsis életbe.

Az alvása is megváltozott, rosszabban alszik, és elaludni sem hajlandó egyedül, mintha attól félne, hogy elhagyom :(

Én meg küzdök a kétségeimmel, nem tudom, hogy nem lesz-e neki túl sok ez a változás...
Nyugtassatok meg, hogy nem ártok Neki ezzel :( (paraanya...:D

Kommentare:

Kubababy hat gesagt…

Kisgubacs hatalmas cuppanós puszikat küldött az előbb Marcelnak! Add át neki! :)

Anonym hat gesagt…

teljesen természetes, hogy jobban kötődik most hozzád, nyilván a szeparáció miatt, lesz egy kis szepi-szori :) most majd, de ez akkor is lenne, ha 2-3 vagy 4 évesen kezditek a bölcsit, ovit.... ezen át kell esnetek MINDKETTŐTÖKNEK!!!:)

a kajálási mizériájának meg lehet, hogy majd direkt jót tesz, ha nem te adod neki a kaját, nem tud annyit válogatni és látja a többeik jóizüen eszik... szerintem 1-2 héten belül enni fog...

biztos, hogy nem ártasz neki, ne parázz annyit!:))) azzal nem segitesz, mert azt érzi, hogy nem vagy benne biztos, hogy ez jó hely ott neki a bölcsiben... mindent megéreznek...

berry

Erika hat gesagt…

Én is most szoktatom Aminát, mi még "csak" a 10 perc otthagyásig jutottunk. Fel a fejjel, minden gyerek így reagál, az lenne a baj, ha nem hiányoznánk nekik!

Alizanyuci hat gesagt…

Szerintem elég brutál ez az osztrák módszer, h már másnap hagyd magára a gyereket. Itthon ez min. 1 teljes hét, mármint addig együtt vagytok a bölcsiben-oviban először fél órát, majd folyamatosan növelve az időt. Én össz. 1,5 hétig voltam együtt benn Alizzal.
Amikor először egyedül hagytam, akkor is csak 1 órára. Másnap 1,5-re és így tovább. 3 hét után jutottunk el a végső állapotig, hogy már 4 órát van, az apja viszi, én hozom el. Soha nem sírt (de sok gyerek van, aki így is bőg az anyja után), de ha láttam volna, h szenved, ott nem hagyom.
Beszéld meg a vezetővel, hogy Te ezt sokkal-sokkal fokozatosabban szeretnéd (hadd legyél ott vele, vagy csak max. 1,5 órára hagyd ott jó pár napig amíg igényli), mert a Te fiad érzékenyebb stb.
Ahogy most van szerintem ebben a formában ne csináljátok, nehogy megrémüljön az egésztől és a visszájára süljön el a dolog.
Sok sikert!

khase hat gesagt…

@Kubababy, köszönjük a puszikat :)

@berry, tudom, hogy at kell esnünk rajta, csak nem olyan egyszerü..
Kajalas: sajna szerintem az oviban nem lesz jobb, eleg haklis tud lenni, es rettentö valogatos.. es eddig meg soha nem hatotta meg, ha mas gyerek vagy mi megettük a kajat, attol ö nem nyult jobban hozza.. csak tudnam, mitöl lett ennyire valogatos..

@Eri, ovonök is azt mondtak, hogy termeszetes, h igy reagal, de azert atelni megis csak mas. Es Amina jol viselte, mikor ott hagytad? es mennyi idöt fog bölcsibe jarni?

@Alizanyuci, elsö ket nap nem volt semmi gond, harmadik nap sem, mikor ott hagyjtam, csak tegnap. Ma nem tudtam vinni, mert mas dolgom volt, majd meglatjuk, hetfön mi lesz. Azert ha sokat sir, en sem akarom hagyni, masreszröl meg többen is mondtak, hogy ezen at kell esni, valamelyik gyereknek könnyebben megy, valamelyiknek nehezebben.

Mondjuk azert kivancsi lennek, hogyan reagalna, ha magyar bölcsibe vinnem es ertene, amit mondanak neki, de hat ezt soha nem fogjuk megtudni..

Azert optimista vagyok, ovonök is biztatnak, amikor meglatott, rögtön jo kedve lett, mosolygott, tehat azert alapbol nem erzi ott rosszul magat, csak szokatlan neki az egesz szituacio.

Erika hat gesagt…

Sajna mi ma felfüggesztettük a beszoktatást, éjféltől hasmenése van a drágámnak, majd hétfőn megyünk újra...remélem. Hetente 2 délelőttre gondoltunk, hogy menjen, aztán majd meglátjuk. Azt, hogy otthagytam, észre se vette, játszott, aztán a gondozónő lefoglalta én meg a mosdóból figyeltem őket. Mikor eszébe jutottam, hogy hova tűnt anya, akkor kezdett sírni, de abban a pillanatban már ott voltam és minden rendbejött, csak nem engedte el a kezem sokáig.

khase hat gesagt…

Eri, jobbulast Aminanak! Hany gyerek van egyebkent a csoportban? Marceleknel 12-14, mivel sok beteg gyerek es ovonö is van, összevont csoportok vannak es szerintem ennyi gyerekhez keves egy dadus..de talan hetfötöl normalizalodik a helyzet..

Vegül is ket nap az nem olyan sok, en is csak delelött szeretnem vinni par orara Marcelt, nem egesz napra, könnyebb lenne egy kicsit az ügyintezes, de nem mindenaron...

Magdaléha hat gesagt…

Én bölcsibe nem szoktattam még gyereket, de a beszoktatás úgy tudom nem ország, hanem intézmény-függő.
Biztos, hogy nem teszel semmi rosszat Marcelnek, mert majd két évesen már kezdenek érdeklődni más gyerekek iránt. Azért nincs ilyen éles határvonal, hogy most még nem való intézménybe, de majd háromévesen meg már igen :-)
Az étel miatt se izgulj. Nekem a nagyok sokmindent az oviban megesznek, amit itthon elutasítanak. Sőt van amit azért esznek meg, mert bár itthon rimánkodtunk, hogy kóstoljanak meg, nem tették, az oviban simán elfogadták, és jé, tényleg finom...
ÉS majd jön a végső sokk: mesélnek majd Marcelről, és mintha egy kis idegenről mesélnének: ott teljesen máshogy fog viselkedni, mint itthon!
fel a fejjel! pussz: M