"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Samstag, 18. September 2010

Elmúlás?

Lassan de biztosan beköszönt hozzánk is az ősz ködös-esős-szürke idővel,  rövidebb nappalokkal, hűvösebb reggelekkel, de ugyanakkor sok gyűjteni-való színesebbnél színesebb falevéllel, lepotyogó makkal, gesztenyével és az elmaradhatatlan gesztenye-árusokkal :)

Eddig elég ambivalens érzéseim voltak, mikor vége lett a nyárnak és jött az ősz. Szép volt, mikor megfestette a leveleket, színes lett, megváltozott a természet, finom a friss sütőtökkrém-leves és a szilvásgombóc, nagy buli a szüretelés, és jó volt, mikor készültünk anyukámmal a közös szülinapunkra. De soha nem szerettem a hideget, azt, hogy megint jobban fel kell öltözni, a flipp-flopphoz és szandikhoz szokott lábamat zárt cipőbe szorítani, egy szál póló helyett pulcsit, kabátot venni, esernyő alatt kuporogni, nem szerettem, hogy egyre fogynak, rövidülnek a nappalok, nehéz volt mindig a nyártól való búcsúzás.

De most én, a nap-, meleg- és nyárimádó azon kaptam magam, hogy vártam/várom az őszt...A mozgalmas és pörgős nyár után vágyom arra, hogy egy kicsit lelassuljunk, visszavegyünk a tempóból és hogy egy kis nyugalom költözzön az életünkbe.

Vágyom hosszú sötét délutánokra, amikor nem kell sehova menni, csak összekucorodni a kanapén a takaró alatt, tejszínhabos kakaót iszogatva és a kandalló ropogó tüzét nézve.. Vágyom barátokkal eltöltött estékre, hosszú beszélgetésekre, miközben előkerül megint a raclette és fondue-készletünk és a kártyák, társasjátékok.
Vágyom napokra, amikor fel sem kelek az ágyból, a meleg paplan alól kukucskálok csak kifelé a hideg, szürke világra és egyik dvd-t nézem a másik után (az már más kérdés, hogy mindezt egy kétéves mellett hogyan valósítom meg :)

Azt hiszem, hogy kicsit elfáradtam az utóbbi pár héten, hónapban, és ha sikerül feltölteni az akkujaimat (jaj de várom már a nagyszülőket!!! :))))), lehet, hogy máshogy látom majd a dolgokat és visszasírom a pörgős nyarat és a jó időt :) De addig nagyon jól esik az ősz, a lelassulás, ami persze elmúlás is, de inkább valami újnak a kezdete :)

Kommentare:

Ferilka hat gesagt…

Ez egy nagyon szép bejegyzés, de tényleg! Egy pillanatig el tudtad velem hitetni, hogy klassz évszak az ősz is - aztán persze ugyanolyan gyorsan eszméltem, hogy mégis inkább a tavaszt kedvelem, a hosszabb nappalokkal és langyi napsütéssel:-)

Szitya hat gesagt…

Az ősz gyönyörű!!!!! Már nem sülsz meg, de még nem is fagysz meg. A színek, jaj, a színek!!!! Október az év legszebb hónapja!!! Na jó, lehet, hogy ebben szerepet játszik az is, hogy az ikreim és én is ekkor születtünk, no meg ebben a hónapban találtam rá drága férjemre, sőt, ebben a hónapban házasodtunk össze! Mondjuk, november már kihagyható lenne, de akkor meg már kezdődik a karácsonyi készülődés!!!
Szerintem nagyon szerencsések vagyunk, hogy a világ olyan részén élünk, ahol négy évszak is van!!!

Üdv,

Balogh-Ficsor Szilvi

khase hat gesagt…

Ferilka, lehet, h en is azert fogadom most jobban el az öszt, mert eddig ilyen gyönyörüüüü :) aztan majd ha mar hetek ota esik az esö, a szürkesegtöl es ködtöl nem lehet latni a hegyeket, akkor lehet,hogy irok majd egy mas hangvetelü postot ;))

Szitya, na akkor Nalatok is dupla (tripla) ünnep lesz oktoberben :)
A november nekem sem a kedvencem, de akkor mar tenyleg lehet keszülni a karacsonyra es ugy is olyan gyorsan megy az idö, nem kell meg pluszban elkivanni a honapokat.
Remelem, fogad(helye) jobban van!!