"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Dienstag, 21. September 2010

Rakott zöldbab

Mivel annyian kérdeztétek, hogy hogyan csináltam a pénteki magyaros-vegás vendégségre a rakott zöldbabot, gondoltam, leírom ide :)
Egyébként az ötletet kedves anyósom adta, nagyon bevált, mivel hiper egyszerű és szuper finom :)
(arányokat csak kb. tudok írni, mert én sem méricskéltem, amennyi volt itthon, abból csináltam :)

Szóval egy zacskó fagyaztott zöldbabot kevés vízben puhára pároltam, dobtam a vízbe egy alnatur-ás leveskockát is.
Közben zsemlemorzsát pirítottam (ez kihívás volt, mivel itt Svájcban úgy, mint zsemlemorzsa nem ismerik, "paniermehl" néven fut, kicsit azért más az állaga, mint az otthoni vagy bécsi zsemlemorzsának).
Elkészítettem az öntetet is: jó sok tejföl, kis tejszín, 1 egész tojás, sok sok reszelt sajt, pici só, fehérbors.

Egy jénai tálat kikentem vajjal, rá egy sor zöldbab, pirított zsemlemorzsa, tejfölös öntet, aztán zöldbab és így tovább, amíg el nem fogynak a hozzávalók. A tetejére tejfölös cucc kerüljön, én még extra reszeltem rá sajtot (ha már egyszer Svájcban vagyunk ;), aztán be a sütöbe, szép piros-ropogósra sütni :)

A tányéron lehet még rá tejfölt tenni, én még uborkát adtam hozzá, nagy sikere volt, pedig tényleg pofonegyszerű (na jó, Marcel meg sem kóstolta, neki nem tetszett, ahogy kinézett...de ő nem mérvadó, mert nagyon válogatós a kis drágám :)

1 Kommentar:

Csilli hat gesagt…

Hát ezt bizti el fogom készíteni!!!! Nagyon fincsi lehet, és gyorsan megvan:)