"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Donnerstag, 25. November 2010

A postás és a csokoládé (2. rész)

Talán emlékeztek még a Budapestre küldött - meg nem érkezett - felbontott - és csokit belőle megdézsmált csomagra, amiről ebben a postban írtam.
Nem hagytam annyiban a dolgot, bántott nagyon, így elküldtem a Magyar Postának egy panaszlevelet. Hosszas várakozás után jött pár sor, hogy a felderítés érdekében fotózzam le a csomagot és a rajta lévő nyilvántartási számot. Ezt megtettem, email-fordultával el is küldtem nekik.

4 hét után megjött a válasz.....

2 A4-es oldal, melyben mindenféle jogszabályokra és paragrafusokra hivatkoznak, a lényeget idemásolom:

"A Posta úgy belföldi, mint nemzetközi viszonylatban is a küldeményeket azonosítószám alapján tarja nyílván. Azonban rendelkezésünkre bocsájtott számsor nem a küldemény azonosítószáma, így a tárgyi küldemény közönséges küldeményként került továbbításra, illetve visszaküldésre."

Érdekes, mert MINDEN számot, ami a csomagon rajta volt, legyen az a svájci vagy a magyar posta által rányomtatott szám, megírtam nekik és le is fotóztam, így ha egyik szám sem az azonosítószám volt, akkor nem is volt a csomag nyilvántartva????

Továbbá: "A küldemény kézbesítését ellátó munkatársunk a küldemény kézbesítésének megkísérlésekor a címhelyen jogosult átvevőt nem talált, így a küldemény érkezéséről levélszekrény útján értesítőt hagyott hátra, a küldeményt ép, sértetlen állapotban postahelyi kezelésbe átadta.
Mivel a küldeményért a rendelkezésre tartási idő alatt jogosult átvevő nem jelentkezett az „nem kereste” jelzéssel ép, sértetlen állapotban visszairányításra került a feladó részére."

Azaz a csomagot a svájci postás bontotta fel, biztos nem evett még svájci csokit.... (ja és a barátnőm semmiféle értesítést nem kapott...).

Továbbá: "Az értékesebb tartalmú küldeményeket célszerű könyvelt küldeményként (ajánlott különszolgáltatással, értéknyilvánítással) feladni. A közönséges levélpostai küldemények elvesztése, sérülése vagy tartalomhiánya esetén sem a külföldi, sem a magyar postaigazgatóságok nem vállalnak kártérítési felelősséget.".

Tehát ha a küldemény nem túl értékes (mint ebben az esetben, hisz "csak" csoki és pár apróság volt benne), akkor ajánlva nem érdemes feladni, hisz 4-5ször annyiba kerülne a postaköltség, mint a csomag értéke, viszont akkor minden felelősség az enyém...

Nem is vártam mást, csak azért kíváncsi voltam, hogyan magyarázzák meg a bizonyítványukat.....

Mindenesetre az biztos, hogy soha többet nem küldök csomagot Magyarországra....

Kommentare:

Magdaléha hat gesagt…

most erre mit is reagálhatnék? :-(

kame hat gesagt…

ez annyira magyar...

Andi hat gesagt…

:-((((

Anonym hat gesagt…

Ez a Magyar Posta! Felháborító! Ne is küldj inkább semmit.
Lalumami

Anonym hat gesagt…

Kb. ezt vártam...
Qualy

khase hat gesagt…

hat igen, sok mindent nem lehet ra reagalni, mondjuk utolag jutott eszembe, hogy mi lett volna, ha nemetül irom a levelet, mintha nem magyar lennek, azert kivancsi lettem volna, akkor hogy reagaltak volna ra... de vegül is a lenyegen nem valtoztat ez sem....