"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Donnerstag, 9. Dezember 2010

El voltam kényeztetve

az elmúlt 15 évben, legalább is ami a karácsonyi vásárokat illeti :)))

Gondolom közületek is sokan jártak Bécsben advent időszakában, így nem kell mondanom, mesélnem, micsoda hangulata van ilyenkor a városnak.

Szerves része volt a karácsonyra való készülődésünknek, hogy legalább egyszer mindegyik vásárba eljussunk. Már ismertünk minden standot, tudtuk, hol a legfinomabb a forralt bor, a schilcher puncs, a forró csoki, hol érdemes sültkrumplit, lángost és gesztenyét venni :)

A Rathaus előtti a leghíresebb, tényleg meseszép az egész park, ahogy ki van világítva, ahogy fel vannak öltöztetve a fák, a hatalmas fenyővel és az adventi naptáros Rathaussal a háttérben. De mégsem ez volt a kedvencünk, legtöbbször megmozdulni sem lehetett, annyian voltak és szerintem elég sok giccset is árultak. Persze ha valaki először jár ott, nagy élmény, mert tényleg nem mindennapi látványt nyújt!

Jobban kedveltem a az Altes AKH-nál, a Karlsplatzon és a Maria Theresien Platzon lévő karácsonyi vásárokat, igaz, ezek kisebbek, de sokkal hangulatosabbak és a kínálatuk sem bóvli, hanem főleg kézműves díszeket, gyertyákat, fafaragásokat kínáltak. A Spittelbergen lévő nekem mindig túl zsúfolt volt, bár hangulatos a kis párhuzamos utcákon sétálni, de sokszor úgy éreztem magam, mint a heringek a halasdobozban..

Én a Schönbrunn-i karácsonyi vásárt kedveltem a legjobban. Az utóbbi két évben, mivel közvetlenül Schönbrunn mellett laktunk, szinte minden nap ott voltunk. Napközben Marcelt-altató sétával egybekötve, akkor még nézegetni is lehetett, mert alig lézengett pár ember, esténként pedig a rengeteg fényt megcsodálni, meginni egy-két jobb forraltbort és elropogtatni a krumplichips-et.



Hiányzik nagyon...

Különösen azután, hogy ma elmentünk a thuni karácsonyi vásárba.... tudom, Béccsel semmi sem összehasonlítható, de amit találtunk, hát őszintén szólva, eléggé lelombozott..

Kb. 10 házikóból áll az egész, egy helyen lehet (műanyag pohárból) forralt bort inni és az egyik standon egy utazási iroda hirdeti magát és a "télből a nyárba" repülőútjait...Mit ne mondjak, el bírnék viselni pár hetet valami melegebb éghajlaton (bár a karácsonyt nem, egyszer már próbáltuk, és nem igazán jött be, tengerparton, 30 fokban, pálmafák árnyékában hiányzott nagyon az otthoni hangulat), de azért egy karácsonyi vásár kínálatához nekem ez nem tartozna hozzá..

Úgyhogy holnap elindulunk egy karácsonyi vásár-néző hétvégére és bár Bécsbe nem fogunk eljutni, de reméljük, hogy találunk néhány szépet :)))))

Kommentare:

Szitya hat gesagt…

Én is el voltam, khase... Közös életünk első éveiben mindig kijutottam Zolival Bécsbe, hogy magunkba szívjuk azt az összehasonlíthatatlan karácsonyi hangulatot, amit Bécs ad az adventi időszakban. Aztán voltunk ott a lányokkal is. De az utóbbi években.... Még a Vörösmarty térre sem jutunk el... :-(
Azért kívánom, hogy találjatok ott is valami szépet, noha nem él emlékeimben, hogy pl. Genfben lett volna ilyesmi. No de a protestantizmus fővárosában ez nem olyan meglepő...
Üdv,
Szilvi

khase hat gesagt…

Szitya, pedig azt hallottam, hogy a Vörösmarty-teren nagyon szep most a karacsonyi vasar! Es hat Nalatok azert a lanyok is mar nagyobbak, jobban elvezik, mert Marcelnek ez tenyleg nem volt program... persze hogy is felejthettem el, mikor meg Gvel kettesben jartuk a karacsonyi vasarokat, mindig ugy sajnaltam a kisgyerekeket, akik csak nyüglödnek es sodrodnak a labak alatt es nem ertettem, miert viszik a szülök öket ilyen helyre, es most mit csinalok... ugyanazt :)))