"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Donnerstag, 20. Januar 2011

Van megoldás?!

Akkor jöjjön egy újabb post Marcel (nem)alvásáról...

December elején írtam róla, kicsit kétségbeesve, ebben a postban. Azóta sok mindent kipróbáltunk, megfogadtunk minden tanácsot, tippeket, utánaolvastam, de a helyzet egyre csak romlott.

Az ünnepek alatt mindig nagy jövés-menés volt, eléggé fel is pörgött Marcel, 10-11nél előbb nem tudtuk lerakni (úgy, hogy napközben szinte soha nem aludt..), de még így is többször ébredt éjszaka. A negatív csúcs szilveszterkor volt, mi nem voltunk otthon, anyukámékkal volt, persze felébredt a petárdákra, alig lehetett megnyugtatni, annyira félt. Onnantól kezdve egy másodpercet nem akart egyedül az ágyban maradni, elaludni is csak úgy aludt, hogy anyukám minden este ott ült az ágya mellett, én meg többé-kevésbé ott aludtam mellette, de még így is 2-3-4szer ébredt... mit ne mondjak, nem voltak pihentető éjszakák..

Van Veszprémben egy ismerős, nagyon szimpatikus doktornő, gondoltuk, hogy elmegyünk hozzá Marcellel, hátha ő mint orvos tud valami okosat mondani vagy esetleg valami tanácsot adni, amit még nem próbáltunk..

Nagyon kedves volt, mert a rendelési idő után fogadott bennünket, ez azért is volt jó, mert nem szívesen vittem volna Marcelt egy betegekkel teli váróba, ha már eddig ilyen szépen megúsztuk betegség nélkül a telet(koppkoppkopp), másrészt meg nem volt lelkiismeretfurdalásom amiatt, hogy elbeszélgetem vele az időt, miközben beteg gyerekekkel várnak rá. Mert ő az a típus, aki nem futószalagon kezeli a betegeket, nyugodtan végighallgat, nem sürget, odafigyel az EMBERRE, átérez és mindenkire elég időt szán.

Kb. egy órát beszélgettünk, végül is nekem a fő "aggodalmam" (azon kívül, hogy sokszor esem össze, annyira fáradt vagyok a sok nemalvástól..) az volt, hogy mindenhol azt olvassa az ember, hogy egy gyereknek azért kell bizonyos mennyiségű alvás ahhoz, hogy rendesen fejlődjön és ez Marcelnál igencsak kevés.. de ahogy beléptük a rendelőbe, Marcel rögtön elkezdte olvasni az összes számot, amit csak talált, a falon, magasságmérőn, mérlegen, naptáron, etc, :))  dokinéni csak ámult-bámult, hogy miket tud, pár dolgot kérdezett is tőle, amikre Marcel mind nagyon kis okosan felelt, ezután csak rám nézett és annyit mondott, hogy nem úgy látszik, hogy ez a gyerek vissza lenne maradva a fejlődésben :)))

Mindenesetre mondott pár tippet (amiket már mind alkalmaztunk, pl. halvány fény, zene, nyitott ajtó, és hogy ne érezze kényszernek az alvást, ne is mondjuk neki, hogy aludni kell, hanem csak pihenni vagy a nyusziját vigye csak aludni etc.) és hozzátette, hogy nem is olyan ritka ez a probléma, csak nem szívesen beszélnek róla az emberek, mert az "én gyerekem tökéletes"-világképbe nem passzol bele.  Egyszerűen vannak gyerekek, akiknek kevesebb (kevés) az alvásigényük és ezen nem nagyon lehet változtatni. De ettől függetlenül ugyanolyan szépen fejlődnek, mint azok, akik 14-16 órát alszanak egy nap.

Viszont mondta, hogy van egy homeos bogyó, amit kipróbálhatnánk, nem altató, nem nyugtató, nem gyógyszer, nem okoz függőséget, akármikor abba lehet hagyni, csak hozzászoktatja a gyereket, a szervezetet az alváshoz..

Több helyen is utánaolvastam, pár fórumot találtam, ahol írtak róla, vannak "sikertörténetek", volt, aki 2 hónapig adta a gyerekének, utána helyrejött az alvása. Persze voltak, akik rögtön támadtak, ítélkeztek, hogy milyen dolog "begyógyszerezni" a gyereket, hisz egy anyának az a dolga, hogy 24 órában a gyerek mellett legyen, a gyerek rendelkezésére álljon és az igényeit maximálisan kielégítse...

Én azt hiszem, a 2,5 év alatt mindig azt állítottam előtérbe, hogy Marcelnek jó legyen, mindent neki rendeltünk alá, ami természetes is, hiszen tényleg ő az életünk központja, csodája, értelme.
De amikor a nemalvás odáig fajul, hogy a párkapcsolatot veszélyezteti, hisz soha nincs egy esténk Gáborral, nem tudunk két mondatnál többet beszélni, mert órákon keresztül próbáljuk Marcelt elaltatni és ha végre elalszik, mi is csak bezuhanunk az ágyba, mikor több hónapig olvasok egy könyvet, mert esténként a második mondat után leragad a szemem, napközben automata-üzemmódban teszem a dolgom, nincs igazán kedvem semmihez, mert annyira fáradt vagyok, és akármi, amit eddig kipróbáltunk, nem hozott semmi javulást, akkor mindent megadnék azért (persze csak olyat, amivel nem ártok a gyerekemnek), hogy aludhassak végre 2-3 óránál többet..

Úgyhogy lehet engem elítélni, megvetni vagy megérteni, de egy hete elkezdtem neki adni a csodaszert....

Vasárnap jöttünk vissza, azóta 9-11 órákat alszik éjszaka....EGYBEN!!!!! (na jó, ma egyszer ébredt, de elég volt megsimogatnom és már aludt is tovább :) mondjuk nem alszik el egyedül, ott kell maradni vele, de már ez is hatalmas lépés, hogy éjszaka nem kell hozzá kelni...

Ebéd után meg sem próbálom letenni, mert úgy sem alszik el, de legalább le tudom tenni este korábban :)

Szóval most itt tartunk, azért vannak még kétségeim, hogy tényleg ez a helyes út, tényleg nincs más megoldás, bár mit ne mondjak, nem esett rosszul ez a pár éjszaka, mikor 6-8 órát aludtam, aludhattam én is :) Azért pár hét után szeretném abbahagyni, remélem, addig tényleg megszokja a szervezete, hogy aludni kell és aludni jó és utána bogyó nélkül is menni fog :)))

Kommentare:

Regi hat gesagt…

Remélem, Nálatok is hatásos lesz, mikor már nem szedi!!!
Szerintem csak olyan ítél(ne) el, akinek tényleg "tökéletes" gyereke van, és nem tudja, milyen kelni többször egy éjszaka... De szerintem ilyen nincs...
Szomszédban a kisfiú (M-lal egyidős) annyit alszik, hogy nem akartam elhinni! Este 8-tól nyáron képes volt másnap fél 12-ig aludni, vagy tovább, és délután is aludt 2 órát... Most már kicsit kevesebbet alszik, de akkor is! Hogy lehet ennyit? :D

Majd számolj be, hogy megy!

Szilvi hat gesagt…

Ne legyen lelkifurdid, Marcelnak is sokkal jobb napközben egy kipihent, mosolygós anyuka!

Nálunk Szonjával hasonló a helyzet, de ő nem ébred éjszaka, egyszerűen csak kevesebb alvás kell neki: délutáni alvás nélkül is simán fent van 11-ig, éjfélig. Látszik rajta, hogy nem álmos.

Magdaléha hat gesagt…

szerintem se legyen lelkiismeret furdalásod. És mi ez a csodaszer??? :-)
üdv: M

Csilli hat gesagt…

Szerintem se legyen, főleg, hogy homeos a csodaszer. Azokban nincs semmi ártalmas, úgyhogy szerintem adhatod neki nyugodtan huzamosabb ideig is. De talán majd nem is kell, mert megszokja, hogy alszik rendesen. És ne legyen egy percig se lelkifurid, Te már virrasztottál eleget, és mindent megtettél, most a bogyón a sor. Én is adnám, ha hasonló helyzetben lennénk/ vagy esetleg leszünk majd Levivel. Mi a neve egyébként??

Ferilka hat gesagt…

Mélységesen egyetértek Csillivel és az előtte szólókkal!!!! A homeos bogyó nem egyenlő a begyógyszerezéssel!!

khase hat gesagt…

Köszi lanyok a kedves hozzaszolasokat!!!!

Regi, Marcel szerintem soha eleteben nem aludt 10 oranal többet!!!

Szilvi, azt kezdem elfogadni, h keves alvas is eleg neki, csak az a nehez, ha többször ebred ejszaka.. es Szonja mikor szokott reggel kelni? Bruno alszik meg napközben?

A szer neve egyebkent sedatif pc.

Most ugy allunk, h napközben semmit nem alszik, de nem is hagyom, igy 9ig le tudom tenni este, aztan 1szer ebred ejfel körül, utana kb. 7ig alszik :) ugyhogy ez most elmegy, bar sokszor latom rajta, h a napközbeni alvas azert hianyzik neki, delutan van egy melypont, de ha akkor elalszik, akkor ejfelig kukorekol megint :))

zsizzsik hat gesagt…

Nalunk Julcsi ilyen, hogy mar most is kevesebbet alszik, mint a nővére, holott ugye majdnem 2 evvel kisebb. Egyszerűen nem igényli az alvást. Lili meg simán alszik 3 órát délután és este is rendes időben elalszik. Szóval tényleg nagy a különbség a gyerekek között, ebben sincs tankönyvi.
Talán azért is van nemi ellenérzésed a bogyó iránt mert olyan hülye neve van, az embernek az jut róla eszebe, hogy leSEDalom a gyereket? De sztem én is ki fogom próbálni Julival mert az senkinek nem jó, amikor az anyuka a kialvatlanságtól frusztrált.

Szitya hat gesagt…

Végigolvastam a bejegyzésedet, és azt gondoltam, hogy vajon a sedatif pc-ről van-e szó?! Én is használtam és nagy néha még most is. Sosem rendszeresen, és nem tűnt úgy, hogy bármiféle hozzászokást tapasztaltam volna. Zita esetében használtam,most már 4-5 éves tapasztalattal nézhetek rá vissza. Hullámok, illetve azoknak völgyei vannak, és akkor néha kap egyet (pl. ő idegen helyen rosszul alszik néha, így utazásokra mindig viszek, de pl. most, a síelésnél eszünkbe sem jutott az egész). Utoljára talán nyáron az edzőtáborban kapott be egy-két szemet.
Bár azt én is megvallom, hogy nagyon tartottam ettől az egész bogyós megoldástól. De nálunk volt a nemalvásnak egy olyan fázisa (bő négy éve), amikor a gyerekorvos már pszichiátriai beutalót akart adni. Nyilván, hogy előbb nyúltam a homeopátiához...
Egyébként nem tudod elvinni M-t egy teljes homeopátiás felmérésére?
Azért kérdezem, mert Emma iszonyatosan nem aludt élete első másfél évében (semmit, de tényleg semmit). És, amikor már elkeseredetten kerestem a megoldást, elvittem homeós orvoshoz, aki hosszas kikérdezés után adott neki egy alkati szert (meg a sedatifot javasolta tíz napra). Nem vicc és nem a képzelet kreálta, de Emma azóta a család legjobb alvója!
Üdv és kitartás,
Szilvi

Szilvi hat gesagt…

Szonja fél nyolckor kell reggel. Brúnó alszik ebéd után az oviban.

khase hat gesagt…

Szitya, köszönöm a hosszu velemenyedet, azert az jo, hogy van remeny, hogy egyszer jo(bb) alvo lesz Marcelböl...

Egyebkent sajnos ugy nez ki, hogy a bogyo sem hasznal, kiveve az elsö par napot, söt ahogy eszreveszem, egyre rosszabb a helyzet, hatalmas ellenallas van benne az alvas irant, napközben meg sem probalom letenni, ejszaka megint többször kel, keveset alszik, sokszor tenyleg nem tudom, mit csinaljak.

Szeretnem elvinni egy teljes homeos vizsgalatra, csak egy megfelelö orvost kellene talalni....

Egyebkent kezdettöl fogva katasztrofalis alvo volt, csak nevetni (vagy inkabb sirni) tudtam, mikor olyanokat olvastam, hogy egy csecsemö 20-22 orakat alszik egy nap, en naplöt vezettem es voltak olyan napjaink az elsö honapokban, hogy 3-4 orat aludt összesen!!! azert szerencsere most ennel többet alszik :))))

Mindenesetre nem adom fel, legkesöbb ha iskolas lesz, majd rajön, milyen jo is lenne aludni :))))