"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Freitag, 18. Februar 2011

Dupla bűn

Hosszú volt a hetünk és nagyon fárasztó, Marcel negatív csúcsot döntött (nem)alvásban, voltak napok, amikor nem tudtam, hogyan bírom ki estig ébren, ezért ki kellett valamit találnom, ami feldob :)) És mit csinál az ember lánya, hogy jobb kedvre derüljön? Sütit süt :) Hát persze :) És ha lehet, jóóó csokisat :)))

Első körben egy feketecsokis brownie-szerűséget sütöttem:


Nagyon hamar készen van, egyszerű és annyira finom, hogy szinte melegen elfogyott :)  a külseje roppanós, a belsejében folyik a finom svájci feketecsoki és ahogy olvad-omlik az ember szájában, hát mennyei :))

Hozzávalók:
10 dkg étcsoki
10 dkg liszt
6-7 dkg cukor
3 dkg darált mogyoró
2 dkg cukrozatlan kakaópor
kis teáskanál sütőpor
2 teáskanál nescafé
2 tojás
1 dl (oliva)olaj

Elkészítés:
Az étcsokit apró darabokra vágom (vagy vízgőz felett felolvasztom), hozzáadom a lisztet, sütőport, kakaóport, cukrot és darált mogyorót.
Egy külön tálban egy kis vízzel feloldom a nescafét, beleütöm a tojásokat, belecsurgatom az olajat és habverővel kikeverem.
A két masszát összedolgozom és vajjal kikent vagy sütőpapírral kibélelt kerek tortaformába öntöm.
A sütőt 175 fokra előmelegítem és 18-20 perc alatt készre sütöm a sütit. Ne süssük tovább, mert akkor a belseje nem marad folyós!!!

Második körben egyik ismerősöm fehércsokis-mákos sütijét készítettem el, főleg Gábor miatt, mert ő a nagy Mák-Matyi :)) Egy időben nagyon szerettem a fehér csokit, most már "üresen" nem tudom megenni, nagyon édes, maradok inkább a keserű étcsokinál. De így sütiben, ebben a kombinációban szintén halálos :)))))


Hozzávalók:
12 dkg fehércsoki
10 dkg vaj
4 tojás
5 dkg cukor
1 teáskanál sütőpor
80 dkg liszt
20 dkg mák (én máktölteléket használtam, ami eleve cukros, ha sima darált mákkal csináljuk, akkor azért kicsit több cukor kell bele)

A tojásokat kikeverjük a cukorral (jó habosra, kb. 10 percig), majd hozzáadjuk a sütőporos lisztet és a mákot. A csokit és a vajat vizgőz felett megolavasztjuk, majd a két masszát összekeverjük, és vajjal kikent vagy sütőpapírral kibélelt kerek tortaformába öntjük.

A sütőt 180 fokra előmelegítjük és kb. 30 perc alatt készre sütjük a sütit. Ez is szétolvad az ember szájában, de azért elég tömény, úgyhogy ez azért nem fogyott el még melegében :)))

Kommentare:

Szitya hat gesagt…

Szia Orsi!
Ha hiszed, ha nem, éppen most sült ki a a browniem! Éppen ezt majszolgatom, miközben olvasgatok a neten!!! (Ráadásul pont ezt a receptet készítettem el én is, csak a nescafé helyett nesquick kakaóport tettem bele).
Szép és kalóriadús hétvégét!!!
Szilvi

Anonym hat gesagt…

nyami, nagyon szeretem a brownie-t én is, a legjobb még melegen 1-2 gombóc vanilia fagyival a tetején, meg esetleg kis csokiszósszal, vagy karamellel... :)
itt az USAban szinte minden étlapon van fagyis brownie. :)
berry

verush hat gesagt…

De jól néznek ki a sütik:) Köszönöm az ötletet, ma vendégeink lesznek és éppen tanácstalanul böngésztem a netet desszert ügyben. A brownie lesz a szerencsés választott:)
Jó hétvégét !

khase hat gesagt…

Szitya, en sem tudtam, hogy miert epp nescafé kell bele, de nem lett kaveize töle, tenyleg nagyon finom lett. Ja es kakaopor helyett a Cailler csokigyarban vett csokoladepor került bele :)) gondolom Nalatok is hamar elfogy egy adag?

Berry, Gabor is kert volna hozza vaniliafagyit, csak sajnos nem volt itthon :) de azert anelkül is sikerült megbirkoznia vele :))

Verus, megsütötted a vendegeknek? Jol sikerült?

Ildi hat gesagt…

Hűha, így ebéd után a munkahelyen összefutott a nyál a számba...:) Jól hangzanak. A fehércsokit én sem szeretem igazán, de mákkal jó lehet. Elmentem a recepteket és tesztelem.:) Majd beszámolok.:)
Köszi

Ferilka hat gesagt…

No, megcsináltam én is életem első kör alakú süteményét :-) Nem vagyok egy nagy sütőguru, a muffinon még nem sikerült túllépnem :-)Köszi a receptet, isteni lett a brownie és tényleg pofon egyszerű elkészíteni!