"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Mittwoch, 27. Juli 2011

Teljes ellenállás

Marcel kb. másfél éves koráig falta a gyümölcsöket (meg úgy általában mindent), soha nem volt gond azzal, hogy megegyen egy almát, barackot, körtét, nyáron kétpofára tömte a dinnyét, ette a málnát, epret, szilvát, valahogy így:


Aztán valami "bekattant" nála és egyre kevésbé volt hajlandó akárcsak belekóstolni is a gyümölcsökbe. Így maradt a turmixolás, mert hát gyümölcs és vitamin kell, de azt is egyre nagyobb alkudozások árán ette/itta csak meg. Pedig tényleg nagyon finomakat készítettem, legtöbbször 3-4-5 fajta gyümölcs és sokszor még kókusztej is volt benne. Mostanra eljutottunk odáig, hogy ha meghallja a turmixoló hangját, már futna ki a világból, és lehet szép szó, igérgetés, zsarolás vagy akármi más, nem hajlandó semmit enni belőle. Ha felszelem vagy egészben adom neki a gyümölcsöt, rá se néz, de még csak megkósolni sem hajlandó :(

El vagyok keseredve, nem tudom, mit rontottam el, mitől változott ez meg nála ennyire, és még kevésbé tudom, mit lehetne csinálni, hogy megint kedvet kapjon a gyümölcsökhöz????? Mert ez így kínszenvedés, neki is, nekem meg főleg, de ebben nem szeretnék engedni...Itt a nyár, a rengeteg finom édes idénygyümölcs, de nem kell neki :(

Így ha van valami ötletetek, tippetek, tanácsotok, szívesen fogadok mindent!!!!

Kommentare:

Ildi hat gesagt…

Szia Orsi!
Ez biztosan nagyon bosszantó lehet, és gondolom aggódsz, hogy vitaminhoz jusson. Nekem más tippem nincs, mint hogy pihentesd és ne erőltesd! Valószínűleg egy szép napon, ahogy látja, hogy ti eszitek, ő is majd ismét kedvet kap, és elfelejti, hogy egyszer ezt "utálta".
Hát gondolom keserű vigasz, amit írtam, de jobbat nem tudok...:(
Kitartás!

puszi
Ildi

Minden lében 4 kanál hat gesagt…

Orsi, de ismerős amit írsz!:)
Van egy mindent evő nagyobbik és egy semmit meg nem evő kisebbik lurkóm.
A nagyobbik elé bármit tehetek, most új nagy kedvence a mangó. A kisebbik baba korától kezdve utál mindent ami zöldség-gyümölcs (vagyis nem palacsinta, keksz ...). Kb. 1 éve megelégeltem, addig a fejem tetején is táncolhattam a konyha közepén, nem érdekelte (próbálkoztam mindennel én is). Aztán úgy lassan egy éve elvittem egy agytrénerhez, aki bemérte őt, és a tanácsai hatására mára elértem/tük, hogy dinnyét majszol, répát, almát rágcsál nasinak, paradicsomot, paprikát eszik. Tegnap ő kérte, hogy főzzek paradicsom levest!:) Utána goffri volt, de lekvárral!
Abszolút megértelek, ez egy szülőnek iszonyú tipródás, én ezért kértem segítséget. A (régi) gyerekorvosunk vállvonogatása, és az "úgy sem hal éhen" magyarázata nem vigasztalt.
(a látja, hogy ti eszitek módszer nálunk nem vált be, hisz minden nap együtt eszik a bátyjával, aki remek evő)
Kitartást!
Glória

Qualy hat gesagt…

Orsi, Amina pont egy éve nem eszik semmi gyümölcsöt, a zöldségek közül pedig kizárólag kígyó uborkát. Ádám pedig semmi zöldséget, kizárólag gyümölcsöt eszik. Abban bízok, hogy az oviban rászokik a gyümölcsre (Ádi is ott ette meg először, mert ő se evett ovi előtt 1 évig).

Úgyhogy én csak abban reménykedek, hogy ez egy életkori sajátosság náluk.

Magdaléha hat gesagt…

Szia Orsi!
Ezen mi is átestünk! Mondjuk pont Nándi megeszik mindent, de biztos nála is eljön majd egy visszaesés. Nálunk a gyerektársaságban gyümölcsevés hozta meg a kedvet. Még mielőtt bármelyik ovis lett, ha gyerekekkel voltunk akkor szeleteltem nekik mindenféle finomságot. Amint látták a gyerekek, hogy a másik mennyire örül egyes gyümölcsöknek azonnal ők is megették, és később kérték.
Ha pedig még Veszprémben vagytok, és van ott kert ahol éppen érik valami engedd legelni. Nálunk nincs semmi permetezve az esetleges por pedig nem érdekel, imádnak fáról, bokorról legelni!!! pussz: M

zsizzsik hat gesagt…

Szerintem se csinálj ügyet belőle. Ha észreveszi, hogy drámázol, annál inkább játszmának fogja fel az egészet. Próbálj valami természetes vitamint beszerezni, hogy azért megkapja ami kell neki és pihentesd egy kicsit a kérdést. Gyerektársaságban szerintem is jobban megjön a kedve az evéshez, persze akkor sem kell hangsúlyozni, hogy "látod a Max is megeszi a barackot, te is edd meg", hanem egy pisszenés nélkül megvárni, amíg maga somfordál a tányérhoz és kezd el csipegetni.
Nálunk általában ez működik, semmi dráma, higgadtság és türelem. Ha túlreagálod, akkor tudja, hogy ezzel extra figyelmet kaphat tőled. Tudod, nálunk sem egyszerű eset Lili :)

Szitya hat gesagt…

Orsi!
Zöldséget eszik? Mert akkor gond egy szál sem, szerintem...
Emma-lánykám is nagy gyümölcs-kerülő, viszont a tízórais dobozába mindig kerül egy felszeletelt paprika, vagy répa, esetleg kígyóuborka. A leveseket és főzelékeket is szívesen fogyasztja. Úgyhogy, én nem aggódom. Néha betéved a szájába egy-két gerezd alma, és kedveli a ribizlit is mostanság.
Szerintem tényleg ne túráztasd magad ezen, mert valószínűleg ez csak ráerősít az ellenállására...
És tényleg: ti egyétek a gyümölcsöt továbbra is, de ne ajánlgassátok neki.
A turmixot pedig dugd el egy kicsit! :-)
Kitartás,
puszi,
Szilvi

Kubababy hat gesagt…

Kea is így van! Az egyetlen gyümölcs amit megeszik az a banán. A sárgarépát csak húslevesben, karfiolt meg csak ràntva. :) Tanácsot én sem tudok adni :(

Csilli hat gesagt…

Milán se evett sokáig, aztán mostanság rákapott, és szinte mindent eszik. Tudom bosszantó, de tényleg pihentesd a dolgot, aztán majd meglátjátok. Fagyit nem szereti esetleg?? Mert az is lehetne egy alternatíva, hogy leturmixolod a gyümiket, és pálcikás jégkrémtartóban lefagyasztod, aztán elnyalogatja:) Esetleg gyümileves??

Bea hat gesagt…

Máté sem eszik, legalábbis rágós formában nem. Én össze szoktam pürésíteni több félét, és joghurttal meg kukoricapehellyel adom neki, és úgy megeszi. Én is várom a nagy áttörést, de egyelőre hiába. Szerencsére zöldséget eszik.

Anonym hat gesagt…

Hali Orsi!
Nekem is lenne egy ötletem. Erőltetni semmit sem szabad, annál inkább megutálja az ételeket. Hanem próbáld ki a következőt: magadnak készítesz elő finomabbnál finomabb gyümölcsöket, és azt nasizod ( közben ne kínálgasd neki!), és amikor figyel, szólj neki, hogy valamiért ki kell menned. Hívd fel a figyelmét, hogy nem neki tetted oda a gyümölcsöt, ne is kóstolgassa! Ha túlságosan jól nevelt és szófogadó, akkor biztos nem veti rá magát a tányérra, ám ha van benne egy kis dac, meg vásottság, csak azért is enni fog belőle.És ne menetrendszerűen eszegessetek ilyesmiket,mert lehet, hogy megunta már a napi rendszeres vitaminevést.
A másik verzió kicsit durvább és kínzás számba megy: csak akkor főzitek meg a kedvenc kajáját, ha bevállalja mellé a gyümit is, vagy, egyáltalán nem kap semmit, amíg nem eszi meg a friss, vitamindús étkeket. Ez, mondjuk felér egy zsarolással, és nem biztos, hogy beválik.
A harmadik pedig, hogy séta közben kapkodj fel a földről viszonylag ép gyümölcsöket ( sok utca tele van gyümölcsfákkal ), törölgesd meg, harapj bele, hátha Ő is kérni fog belőle, mivel így izgisebb a dolog.
Sok sikert: Andi

kame hat gesagt…

Úgy látszik, akkor nem csak nálunk van gyümölcs fronton visszaesés, igaz R eszik, de csak almát, azt is meghámozva, tavaly futott minden, az eper kivételével, a barackot kilószámra ette, de most csak az alma, ill a görögdinnye, ha nagyon muszáj, zöldségből pedig csak az uborka, igaz az bármilyen formában (saláta, kovászos, savanyú), de semmi más... szóval, szerintem is elmúlik majd

khase hat gesagt…

Köszönöm szepen a sok hsz-t, tippet, ötletet!!!

Gloria, az mit jelent pontosan, hogy bemerte egy agytrener??? Es mit valtoztattatok utana??? Irsz rola kicsit többet?? Hat igen, az, hogy mas eszik, Marcelt sem hatja meg, ignoralja, egesz egyszerüen nem erdekli, pedig mi eszünk sok gyümölcsöt es zöldseget is...

Eri, Magda, akkor latom, hogy ez nem csak nalunk problema, persze lehet hagyni es kivarni, de azert jobban szeretnem, ha a vitamint nem gyogyszer formajaban enne, föleg igy nyaron nem...

Zsuzsa, tudom, hogy Nalatok sem egyszerü Lili esete, de nalunk a "masik gyerek is eszi, te is egyed" abszolut nem valik be...

Szilvi, zöldsegek közül a sargarepat megeszi, meg ha uton vagyunk, akkor az almat, fözve a spenotot, neha a padlizsant is, hat majd csak megvaltozik :) mindenesetre van itthon sok finom gyümölcs, mi esszük, egyszer csak megjön ra az etvagya :)

Andi, a fenyegetes, zsarolas nem hasznal, meg latom rajta, hogy szinte undorodik sok gyümitöl, meg öklendezik töle, igy inkabb nem is eröltetem.

Kame es Roli a bölcisben eszik rendesen? ra hat a többi gyerköc?

Na majd csak beall valahogy, szerencsere nem beteges tipus es bivaly az immunrendszere, de szeretnem, ha igy is maradna :)))

Minden lében 4 kanál hat gesagt…

Orsi, az agytréner légzésfunkciót mér egy 8 perces vizsgálaton, egy készülékkel. A vizsgálat teljesen fájdalommentes, olyan mintha relaxálna valaki, alvás közeli állapotot próbál előidézni. A kisebbik fiamnál ez az állapot hiányzik, vagyis hiányzott sokáig, most már 1 éve kapja a hang-fény kezeléseket (itt találsz bővebb információkat: http://www.kiskegyed.hu/formaban/az-agytrening-csodaja-30386.html).
Én nagyon sok pozitív változást tapasztaltam/ok, többek között az evés terén is.
Igazán nem változtattunk semmin, de mégis mindenen, mert már nem erőltetjük, mégis egyre többfélét eszik! Igyekszem minél sokszínűbben főzni (nálunk a főzelék a nagy gond) és sokfélével kínálni.
Remélem tudtam segíteni! Kitartást!

Közben gyönyörködöm ám a csodás képeidben!
Glória