"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Dienstag, 6. September 2011

Ovis lesz :)))))

Mikor biztos lett, hogy itt maradunk, felvettem újból a kapcsolatot azzal a két ovival, ahova jelentkeztünk még tavaly és ahol várólistán voltunk már egy éve.

Múlt héten jött a válasz a számomra kedvesebb és szimpatikusabb oviból, hogy lenne hely Marcelnek, de csak másfél nap, szerda délelőtt és péntek egész nap...

A svájci bölcsi-ovirendszer teljesen más, mint az osztrák vagy a magyar, ebben a posztban már írtam róla. Igazából semmi rendszeresség nincs benne, ami szerintem igencsak megnehezíti a beszoktatást-megszokást, főleg úgy, hogy még csak nem is az anyanyelvén beszélnek az oviban (de még csak németül sem, hanem a legkeményebb dialektust...). És igazából másfél nap szerintem kevés arra, hogy Marcelnek ovis érzése legyen és kevés arra is, hogy én mellette akármilyen munkát is találjak.

Ennek ellenére most mégis úgy döntöttünk, hogy ha már a rendszert úgy sem tudjuk megváltoztatni, akkor valahol el kell kezdeni és ha egyszer bent vagyunk az oviban, akkor talán lesz üresedés vagy szabad hely, hogy majd többet is tudjon járni. És azért ez a másfél nap is több, mint a semmi, gyerekek között lesz Marcel és megtanulja a nyelvet is (most napi szinten tanul 1-2 német szót, érdekli, mindig kérdezi, mi mit jelent :)

Ma délután mentünk el megbeszélni a részleteket. Az ovi tőlünk 5 percre van, egy régi, de felújított villában, hatalmas kerttel. 3 szintes a ház, mind a három szinten egy-egy csoport, csoportonként 8-10 gyerek és 4(!!) óvónő...Marcel a középső szintre fog járni, a csoportok vegyesek, azaz 3 hónapostól 5 évesig lehetnek gyerekek. Úgyhogy ő az idősebbek közé fog tartozni. Nagyon barátságos a berendezés, és mivel az egész szint egy csoporté, így hatalmas a hely is, több egymásba nyíló szoba, mindegyik más tematika szerint berendezve és persze úgy kialakítva, olyan játékokkal felszerelve, hogy egy pár hónapos apróság is biztonságban legyen és egy 3-4 éves se unatkozzon :)

A kert is szuper, mint egy játszótér, igazából azért is választottam annó ezt az ovit, mert a többinél nem volt kert és hiába viszik ki a gyerekeket sétálni, szerintem az nem ugyanaz... Még medence is van, mondjuk az idei nyári szezonról lekéstünk, de jövőre biztos jó lesz :)
Az óvónők nagyon kedvesek és szimpatikusak, bár elég fiatalok, de úgy láttam, hogy nagy szeretettel és gonddal foglalkoznak a gyerekekkel.

Marcel reggel kijelentette, hogy márpedig ő itthon marad és nem jön oviba, de olvastam neki pár ovis könyvet  és sokat beszélgettünk is, úgyhogy délutánra már meg tudtam győzni :) Az elején nem annyira érdekelte az ovi, de aztán épp akkor készülődtek a gyerekek uzsonnához, erre ő is éhes lett, leült a többiekkel és uzsonnázott :) persze nem a gyerektársaság vagy az ovi maga hatotta meg, hanem a gyümölcs mellé diákcsemege is volt, sok mazsolával és annak nem tudott ellenállni :)) de ez már nagy pluszpont volt, hogy az oviban van keshudió és mazsola is :)))
Én addig nyugiban végignéztem még az ovit, meg beszélgettem egy kicsit a vezetővel.

Október elsejétől veszik be Marcelt, addig még be kell szereznünk pár papírt, de már szeptemberben is lesznek napok, mikor mehetünk ismerkedni. Ahogy láttam rajta, jól fogja magát érezni, egyedül talán a nyelv lesz az, ami nehezebbé teszi majd az első heteket (no meg az, hogy csak heti másfél napot fog járni..).

Mindenesetre örülök neki, hogy végül ezen az úton is el tudunk indulni, szüksége van most már Marcelnek a gyerektársaságra és arra is, hogy rajtam kívül mással is legyen egy kicsit :))) És legalább lesz valaki a családban, aki megtanul schwitzerdütschül :)))

Ezenkívül úszni és tornázni is megyünk majd, szóval alakulnak a programok :))))


Kommentare:

Ferilka hat gesagt…

NO, ez jól hangzik!:-) Örülök, hogy pozitívak voltak a benyomásaid ismét, és Marcel sem zárkózott el a dologtól! Hétvégére mit terveztek? pusssz

Ildi hat gesagt…

Akkor ismét egy hajóban evezünk! :) Nálunk éppen most zajlik az ovis beszoktatás (majd írok róla:) )....Kicsit néha sírósan..:( De remélem, hogy hamarosan már csak nevetősen. Kívánom, hogy jól teljenek az ovis napjaitok! Jó hír, hogy alakul a gyerektársaság!
puszi

Magdaléha hat gesagt…

Biztos jól fogja érezni magát Marcel!
Igazándiból lehet, hogy kevésnek tűnik hallásra a másfél nap, de a rendszer a lényeg! Főleg, hogy írod, hogy más program is lesz a hét folyamán :-))
Kíváncsi vagyok a folytatásra!
üdv: M

Ági meg az angyalai hat gesagt…

Jó lesz Orsi! És tetszik, hogy nem elégedetlenkedsz, hanem örülsz ennek is, hiszen indulásnak megfelel. Kicsit olyan ez, mint a gyerekmegőrző de legalább nem unja meg Marcel, lehet, hogy alig várja majd, hogy mehessen újra.
Úszás, torna! Szuper, szuper, csak így tovább.
Várom a beszámolót a svájci (gondolom pöpec) oviról is. :-))
Ági

Ági meg az angyalai hat gesagt…
Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.
Ági meg az angyalai hat gesagt…

Én töröltem az egyik hozzászólást, mert kétszer ment el. :-))
Ági

Csilli hat gesagt…

Érdekes egy ország ez a Svájc, ezt mindig megállapítom:) Kíváncsi vagyok, milyen lesz ez a másfél nap ovi, remélem Marcel szívesen megy majd!! Izgi:) pusszantás

ps.: a 10 pozitívos posztod meg nagyon tetszett most is!! Kanárin totál be van lassulva mindenki, képzeld simán megállnak a kocsival a zebra közepén, és dumálgatnak egymással. A mögötte jövő meg áll, ás vár, amíg befejezik, vagy egyszerűen kikerüli. De dudálni soha senkit nem hallottunk. Eleinte fura volt, de aztán megszoktuk, hogy ilyenek:) Itthon meg néha hiányzik, itt mindeni rohan, és ledudálják a hajat a fejedről, ha elbambulsz véletlen (bár én kiváltságos vagyok, mert ezzel a kocsival bármit megtehetek gyakorlatilag nem dudálnak, azért ha nem azzal megyek, előfordul...:)

Bea hat gesagt…

Marcel biztos jól fogja magát érezni, olyan lesz, mintha játszóházba menne:)

khase hat gesagt…

Ildi, kivancsi vagyok, hogy megy Nalatok a beszoktatas, es meg ados vagyok egy maillel is, megy nemsokara!!!!!!

Magda, hat nem sok a masfel nap, az biztos, de most mar tenyleg muszaj akar ennyivel is elkezdeni, aztan ha lesz üresedes, talan többet is mehet majd Marcel :)

Agi, hat szerintem is inkabb gyerekmegörzö-jatszohaz feelingje van az oviknak itt, aztan majd kiderül, milyen a gyakorlatban :))

Csilla, neha azert szeretnek en is egy tankot :D:D:D:D:D