"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Freitag, 7. Oktober 2011

3 nap ovi :)

Hát elkezdtük mi is :)))

Szerdán délután mentünk először, mert akkor volt ott Marcel "beszoktató"-óvónénije. Nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy a beszoktatás alatt legyen a gyerekeknek egy fix pont, legyen valaki, aki mindig ott van és aki tényleg egy kicsit a pótmama(papa) szerepét tölti be. Mondjuk a helyzetük megengedi, mikor mentünk, Marcel csoportjában 6 gyerek volt és 3 óvónéni :))
Nicole rögtön kézen fogta Marcelt, végigjárták az ovit (persze mentem én is), aztán le is ültek játszani, Marcel néha rámnézett, konstatálta, hogy ott vagyok és játszott tovább. Nicole roppant kedves, aranyos és nagyon ért a gyerekek (és ami fontos, Marcel) nyelvén is (még ha nem is szó szerint véve :))) Egy órát voltunk bent, aztán még kimentünk a kertbe, Marcel még egy fél órát eljátszott ott és összességében tetszett neki. Persze én nem kergettem ábrándokat, hogy akkor ennyi volt és mindig szivesen fog oda járni :)

Tegnap délelőtt mentünk, akkor még csodaszép idő volt, kint voltak a gyerekek a hatalmas kertben és úgy beszéltük meg Nicole-lal, hogy kb. fél órára ott hagyom Marcelt, aztán ha nagyon sírna, akkor megyek érte. Néha sirt, vagyis inkább mérges volt, de leskelődtem az utcáról és láttam, hogy Nicole gyorsan megvígasztalta és utána már együtt játszottak :)
Mikor mentem, sirdogált, de ahogy meglátott, abbahagyta és mondta, hogy végül is jó volt és csak egy kicsit hisztizett :))) Nicole is nagyon pozitív volt, mondta, hogy az jó jel, hogy hagyja Marcel, hogy megvígasztalja és tényleg úgy látszott, hogy Marcel elfogadja. Mondjuk ez az előnye, ha van egy "saját bejáratú" óvónénije, legalább is az elején :)
Hazafelé aztán mesélt mindenről és itthon Gábornak és Maminak is elmesélte, milyen jó volt és hogy milyen aranyos Nicole :)

Ma reggel azért nem volt túl lelkes, mikor mondtam, hogy indulunk az oviba és ahogy odaértünk, elkezdett sírni. Megbeszéltük Nicole-lal, hogy másfél óra múlva megyek érte, de felhív, ha nem tudják megnyugtatni. Fájt a szívem ott hagyni, mikor sírta, hogy vígasztaljam meg, de tudtam, hogy nagyon jó kezekben van. Nem mertem túl messze menni az ovitól, de mivel a közelben egyetlen kávézó vagy bolt sincsen, így csak róttam a köröket és szétfagytam, mert persze ma reggelre megjött a hideg, 8 fok, havas hegyek, jeges szél...

11re mentem vissza az oviba, Marcel épp egy másik kisfiúval és Nicole-lal játszott, szép nyugodtan, jókedvűen :) (nem vett rögtön észre, így kicsit figyeltem :). Aztán mikor meglátott, elmosolyodott és azzal futott oda hozzám, hogy "Anya, nagyon jó volt itt!" :)))) Jött Nicole is, mondta, hogy nagyon hamar abbahagyta a sírást és onnantól kezdve játszott, tényleg semmi gond nem volt. Marcel közben mondta Nicole-nak (persze magyarul), hogy "jövök máskor is", szóval nagyon pozitív volt, bár aztán utána már nem nagyon akart az oviról beszélni :)
Persze tudom, hogy ez nem azt jelenti, hogy beszokott Marcel az oviba, de hogy már a második nap másfél órát ott van nélkülem és annak ellenére, hogy nem érti a nyelvet és vannak rajta kívül más gyerekek is, jól érzi magát, ezt jó jelnek veszem :) Mondjuk Nicole tényleg mindent megtesz azért, hogy Marcelnek jó legyen, pár mondatot leírtam neki magyarul, azokat megtanulta ("jön anya nemsokára", etc) és maximálisan figyel rá, de hát annyi pénzért, amennyit fizetünk, ez már csak természetes :)))))

Úgyhogy egyelőre nagyon pozitív minden, persze heti másfél nap az nem a világ, de szerintem Marcelnek ez így (pluszban a saját óvónénivel) nagyon jó és pont elég, megszokja, hogy rajtam kívül van más is, gyerekek között van, szocializálódik és talán valami schwitzerdütsch is ragad rá :)))

Ismét csak nagyon büszkék vagyunk rá :)))

Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Örülök, hogy ilyen jól ment az elsö 3 nap! Csak így tovább. A külön ovónéni még magyarul is megtanul, ilyet sem olvastam még sehol! :D
Puszi, Lalumami

Ferilka hat gesagt…

Csatlakozom az elottem szolohoz! sok-sok puszi

Andi hat gesagt…

De szuper!!! Puszi

Anonym hat gesagt…

Remélem továbbra is csupa pozitiv élmény lesz Marcelnek az ovi, a feltételek adottak úgy tünik! :)
Karácsonykor már beszélni fog németül Marcel, ez tuti, csak lehet, hogy ti nem értitek majd... :D
drukkolok továbbra is jül enjen minden.
berry

Anonym hat gesagt…

"jól menjen"
én meg már törökül is tudok!
:)

khase hat gesagt…

Berry, olyan jooot nevettem ezen a török nyelven :))))))
Hat az biztos, hogy ha Marcel ezt az itteni nyelvet tanulja meg, nem sokat fogok erteni belöle, de majd megtanulok töle :)