"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Donnerstag, 27. Oktober 2011

Fogas kérdés...

5 hete volt Marcel balesete, azóta a sebe szépen javul, bár még látszik, de már nem olyan "kemény" a csomó a varrás helyén. A doki szerint pár hónapig is eltarthat, mire a szövetek visszarendeződnek és remélem, hogy akkor már tényleg nyoma is alig lesz a varrásnak.

A becsúszott felső középső foga szépen jön vissza a helyére, már csak pár miliméterrel van beljebb, mint a másik metszőfoga. És eddig még nem látunk rajta semmilyen elszineződést.

Az itteni fogorvos szerint, aki 1 héttel a baleset után látta Marcelt, mindenképp ki kell húzni azt a fogat és pótolni nem lehet. Meg is van az időpontunk, november 16-án lenne altatásban (!) a "műtét".

Mivel nekem ez nagyon drasztikus megoldásnak tűnt (bár a fogorvos magyarázata szerint akár még érthető is lenne), gondoltam, megkérdezünk még más fogorvosokat is, nekik mi a véleményük.

Két nagyon jó, ismerős fogorvossal beszéltünk, mind a kettőnek - egymástól függetlenül - a következő volt a véleménye: semmiképp ne hagyjuk, hogy kihúzzák a fogat, mert akkor eldeformálódhat az állkapocs és akadályozhatja a maradandó fog kibújását. Az otthoni álláspont szerint a fogat még akkor is bent tartják, ha elszineződik, elfeketedik (persze ha nem gyulladt vagy nincs más baja), hogy "tartsa" a helyet a csontfogaknak. Altatásra pedig egyáltalán ne gondoljunk, ilyen kicsi gyerekeknél kiszámíthatatlan és veszélyes lehet! (persze én is utánaolvastam a gugli-egyetemen, több "rémsztorit" is találtam, ezek után már egyébként is eldöntöttem, hogy ha ki is kell huzatni, akkor is csak helyi érzéstelenítéssel, legyen egy életre traumája a fogorvostól, inkább kifizetem majd a pszyhológus-költségeket, minthogy ne adj Isten nem ébred fel az altatásból...).

A fogak pótlásával kapcsolatban is különböző vélemények vannak... ha mégis ki kellene huzatni a tejfogat, itt azt mondták, hogy nem pótolják, csak maradandó fogat, otthoni vélemény szerint tejfog-pótlás is megoldható...

Így döntse el a kedves (laikus) szülő, hogy mi a legjobb a gyereknek....

Mindenesetre az biztos, hogy november 16-án Marcel fogát NEM huzzák ki (egyébként már megkaptuk róla előre a számlát, 800 frank lenne egy tejfog-kihuzatás!!!!! - nem csodálom, hogy csak úgy virágzik a fog-turizmus és minden svájci Magyarországra jár fogorvoshoz....), bár egy otthoni fogorvos-ismerős szerint az elszineződés később is jöhet, de egyelőre nem látunk elváltozást..(persze ezt megint nem értem, igaz, nem vagyok fogorvos, de ha 5 hete elhaltak az idegek és 5 hete nem táplálja semmi azt a fogat, nem látszana már rajta????). Szóval vélemény van elég, mi meg csak reménykedünk, hogy talán semmit nem kell csinálni a foggal és a maradandó fog csírája sem károsodott...

(ps. ma délelőtt uszodában voltunk, Marcel megcsúszott és beütötte a száját a csúszda korlátjába, a felső ajka kicsit vérzett, szegényem, nem mert sírni, csak gyűlt a szemében a könny és csak azt hajtogatta, hogy nem fáj annyira és nem kell menni kórházba :((( azért mély nyomot hagyott benne (is), az biztos...).

Kommentare:

Ferilka hat gesagt…

Szegény kicsi manó! Ezek a balesetek...! Sok puszi neki!
Annyira édes ezen a képen :-)

Esther and Brian hat gesagt…

szegeny kis gyerkoc...vagyis nem is olyan kicsit az en ikreimhez kepest!

itt ameriban nem huznak ki a fogam az en velemenyem szerint...sok gyereket lattam mar szurke fogacskaval es hat igen, kicsit feltuno, de viszot nem vegleges a dolog...

Csilli hat gesagt…

Szerintem ez nagyon jó jel, hogy még mindig nem színeződött el!! Ugyanazt gondolom, mint Te, hogy ha elhalt volna, akkor 5 hét alatt már csak elkezdődik a szürkülés. És anno az én húgomnak elszürkült és letört egy esés után, de ott volt egészen addig, míg 6 éves korában ki nem pottyant:) A doki felejtse szépen el a 800 frankos foghúzását, a fogacska marad!!!:)) És talán teljesen visszamászik a helyére is;)
pusszantás, szép hetet nektek!!:)

khase hat gesagt…

Ildi, azert nem volt annyira veszes a szaj-beütes, csak hat az elözmenyek miatt ijedt meg inkabb jobban... ezt a kepet en is imadom :)

Esther, hat igen, minden orszagban mashogy velekednek az orovosok, most probalok inkabb az anyai megerzesemre hallgatni, ha romlana a helyzet, ugy is lepnenk, de egyelöre nem latom ertelmet..

Csilli, hat szerintem is jobb, ha bent marad, meg ha el is szürkül, de legalabb ott van es tartja a helyet a csontfognak. Legfeljebb PS-pal kifeheritem neki :)))