"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Samstag, 8. Oktober 2011

Miért van az,....

....hogy Gábor többet vezet, többször megy gyorsabban (na nem száguldozik, csak átlépi a megengedett sebességhatárt), mint én és mégis mindig engem fényképeznek le és engem büntetnek meg?????

Gábor szerint azért, mert Ő figyel az utakon és tudja, hol vannak a radarok, én pedig CSAK vezetek (persze, aki még tankolni sem tud, attól mit is lehetne elvárni :))))

Mindenesetre megkaptam az első svájci büntetésemet is, mikor a kórházba vittem Marcelt, Bernben 50 helyett 55-tel mentem és 120 frankra büntettek meg.....hát nem adják olcsón ezt sem....

Egyébként itt csak akkor érdemes gyorsan menni, ha szegény az ember, mint a templom egere, mert a büntetést a fizetés alapján számolják ki (és persze annak függvényében, mennyivel lépte át az ember a megengedett sebességet), így fordulhatott elő, hogy pár hónapja egy luxusautó tulajdonosának, aki több, mint 200-zal repesztett valamelyik autópályán, 1 millió frankot kellett fizetnie!!!!!! (mondjuk azt máig nem értem, hogyan tudott olyan gyorsan menni, mert itt annyi mazsola van az utakon, hogy legtöbbször még százzal sem lehet haladni....).

Én gondoltam, hogy felhívom őket és elmesélem, hogy balesetes gyerekkel mentem épp a kórházba (amit még igazolni is tudnék), de Gábor szerint teljesen felesleges, a szabály az szabály, ez itt pedig Svájc, ahol rend a lelke mindennek....

Kommentare:

Csilli hat gesagt…

nem valami nagy a tűréshatár... engem tavaly az 50-es táblánál 76-al fotóztak le, és annyira rendesek voltka, hogy azt írták, talán tévedett a műszer, és csak 75 lehetett... Mert 76-tól már 45 ezret kellett volna fizetni, így meg "csak" 30-at...:D Egyébként minket is fotóztak Bernben mikor taliztunk tavaly, és csodálkoztam is, hogy 55-nél miért villant a vaku. mondjuk megúsztuk, azóta sem jött a bünti, azért ha ott élnénk tuti óvatos lennék. egyébként tudom nem vígasztal, de én se látom soha a trafikat:)))

khase hat gesagt…

Csilla, magyar rendszamhoz nem is fog menni szamla, de ez szerencsere visszafele is igaz, mert kb. egy eve otthon is lefotoztak autopalyan es igen nagy szerencse, hogy svajci rendszamu autoval voltam, mert az naggggyon sokban került volna....
Egyebkent itt nem szaguldozok, nem is nagyon lehet, de akkor tudom, hogy mar tele volt a hocipöm azzal, hogy nem tudtam haladni es lattam, hogy Marcel egyre rosszabbul van, es mikor vegre lehetett menni, gazt adtam... hat ez van, de legalabb meg tudom magyarazni :))))