"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Donnerstag, 3. November 2011

Marcel-duma :)

Reggeli párbeszéd :)
M: Milena azt kérdezte délután tőlem, hogy megyek-e holnap oviba.
Én: Németül?
M: Igen.
Én: És megértetted?
M: Nem! :D:D:D:D:D

Este fekszik az ágyában és számol:
"Ha 7 almából megeszem kettőt, akkor marad öt. Ha ötből megeszem ötöt, akkor csak egy narancs marad :)))))

Szintén este, a szokásos kifogás-program megvolt (azaz éhes vagyok, szomjas vagyok, pisilni kell, fázom, melegem van) és még mindig nem alszik. Kérdezem tőle, hogy miért nem tud végre elaludni. A válasz: "Mert nincs hálózat a szobámban!" :)))

Megyünk kirándulni, mutatjuk a hegyeket apukámnak, mondom, az ott az Eiger-Mönch-Jungfrau hármas. Erre Marcel: "Az nem Jungfrau, hanem Jungfaru, mert van egy fara!" :))))

A szárítógép kijelzője 2.07 percet mutat. Marcel ránéz és azt mondja: "Anya, én szeretem a 207-es számot, mert amikor voltunk Pápán pancsolni, akkor az volt a szekrényünk száma!!!!" Na puff, én már azon lehidaltam, hogy felismerte ezt a számot, de hogy ennyire emlékezzen arra, hogy nyáron az uszodai szekrénynek is ez volt a száma!!!

Bár nem is tudom, miért csodálkozom, mindenre emlékszik, de különösen azokra a dolgokra, amik a számokkal függenek össze.... Tudja szinte az összes hegycsúcs nevét, ahol jártunk (és ez bizony nem kevés..), tudja, hogy melyikre megy fel kisvonat, melyikre felvonó, emlékszik arra, milyen színű és hányas számú felvonóval mentünk (de még az egy évvel ezelőttiekre is!!!), tudja az autópályák számát, a rendszámunkat és a hotelszobáink számára is emlékszik..Ha parkolóházban állunk meg, mindig megjegyzi a parkoló számát és soha nem téveszti el. De emlékszik arra is, hogy hányas kaputól indult a gépünk, mikor repültünk legutóbb haza (és nem csak a számra, a betűre is!).

Tényleg mint egy szivacs, olyan az agya és egyre több német szó is kerül bele, pedig csak másfél napot jár a héten oviba! Tegnap mesélte: "Ebédkor megkérdezte az óvónéni, hogy "wasser"-t vagy "tee"-t kérünk-e inni." És te mit kértél?- kérdeztem. "Teát, mert a vizet nem szeretem" :)
Reggel mikor indultam el az oviból, odafordult hozzá az óvónéni és azt kérdezte tőle, hogy odamegy-e az ablakhoz integetni nekem. Marcel bólogatott és már indult is az ablakhoz....
Gyakrabban hozza a német mesekönyveit és nagyon sok szót kérdez nap mint nap, mit is jelent.

És amit egyszer hall, azt megjegyzi... még ha nem is neki mondjuk és látszólag nem is ránk figyel :) szóval vigyázni kell lassan, mit is mondunk :)))))

Kommentare:

Gree hat gesagt…

Nagyon cuki a szövege.:)
Kis okos csodabogyó! Hát neki tutira nem lesznek problémái a töri évszámokkal.;)

Anonym hat gesagt…

Orsi, nagyon jó a duma! A hálózatos tetszett a legjobban!
Kezdjétek el a hegycsúcsok magasságát is megmondani neki.

Néha kölcsön kérném, én sosem jegyzem meg, hanyas sorban parkolok, nagyon hasznos gyerek!:)))
A rendszámunkat sem tudom. upsz
(de tankolni legalább tudok)
Puszi,Lalumami

Ildi hat gesagt…

Hát ez tényleg nem semmi! Hegycsúcsok, és hogy egy évvel ezelőtti számok!!!
Zseni! Zseni! Kezdhettek gondolkodni, hogy vajon milyen iskola jelent majd még kihívást!! :)
És nagyon imádni valóak a szövegei!
Puszi Ildi

Viki hat gesagt…

Kis Okos!!!!

Csilli hat gesagt…

Nagggyon nagy a dumája!:))))) Ennél meg már csak az komolyabb, ahogy lovagolt!! Tényleg vérbeli kis lovas, úgyhogy ne sajnáld a természetfotókat, majd pótolod:) Viszont azt mindenképp, mert én azért fentem rájuk a fogam most is... olyan szép tarka minden, úgyhogy gyorsan menjetek valahova, aztán hozd a képeket!:)
Sok puszi a hétre, szép színes, őszi napokat!:)

khase hat gesagt…

Gree, hat remelem nem, bar ha muszajbol kell valamit megtanulni, megjegyezni, akkor nem tudom,hogy fog menni :)de szerencsere meg egy kicsit odebb van :))

Lalumami, a rendszamot azert tudom, de tankolni meg mindig nem :) es nem is akarok megtanulni :)))

Csilli, hat persze azota köd van es napot nem lattunk.... de talan a heten lesz meg jo idö :) bar közben meg lehullottak mar a levelek, szoval nagyon szines-öszi fotok mar nem nagyon lesznek... de majd lesz teli :)