"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Montag, 14. November 2011

Megint egy tökéletes :)))

A gasztro-blog műfajtól igen messze vagyok, de néha azért leírok egy-egy receptet, amikor valami tényleg nagyon jól sikerült és amiről azt gondolom, hogy más is szívesen megcsinálná :)))

Ilyen volt most a szilvásgombóc :))) Persze tudom, hogy mindenkinek van egy jól bevált receptje (akárcsak a karácsonyi mézeshez vagy a beiglihez :), de ez most annyira finom lett, hogy muszáj megosztanom Veletek :))) Olyan igazi nagymama-szilvásgombóca, illatozó fahésjas-cukros szilvával és pihekönnyű-laza tésztával :)

Igaz, nincs már annyira szilvaszezon, de Gábor egyik nagy kedvence a szilvásgombóc és a nagyon fárasztó múlt hete után gondoltam, meglepem vele :) Keresgéltem neten recepteket, de persze ahány recept, annyiféle hozzávaló, annyiféle arány, annyiféle gombóc :) Anyukám volt a "telefonjoker", végül az ő bevált receptje mellett döntöttem és milyen jól tettem :)))

Akkor a hozzávalók:

1 kg burgonya, kb. 20-30 dkg liszt (attól függ, mennyire lisztes a burgonya, az enyém az volt, így talán ha 15 dkg liszt kellett), egy jó kanál búzadara, 2 evőkanál olaj, 1 tojás, só és persze szilva és fahéjas cukor :)

Elkészítés:
A héjában megfőtt és áttört burgonyát kicsit kihűtjük, aztán elkeverjük a zsiradékkal, liszttel, darával, megsózzuk és egy tojással összegyúrjuk. Jól sodorható legyen, de ne legyen túl kemény (én direkt kissé ragadósra hagytam, nehezebb dolgozni vele, de a végeredmény jobb :)) Lehet belőle nudlit, szilvásgombócot csinálni. A szilvásgombóchoz kb.1/2 cm vastagságúra nyújtjuk ki a tésztát, négyzeteket vágunk belőle, belerakjuk a szilvát (amit előtte jól leitatunk szárazra, hogy ne legyen nyálkás belül a gombóc, a mag helyére pedig fahéjas cukrot teszünk) és lisztes kézzel gombócokat formálunk belőle. Sós, forrásban lévő vízbe tesszük a gombócokat, megvárjuk, amíg feljönnek a víz tetejére, aztán még pár pecet közepes tűzön forraljuk, szűrőkanállal kiszedjük pirított zsemlemorzsába. A víznek folyamatosan forrni kell, különben eláznak a gombócok!

Ebből az adagból 18 gombóc lett és kb. 3-4 adag nudli :) A nudlit lehet zsemlemorzsa helyett mákba forgatni, úgy is nagyon finom :)))



Nem egy diétás kaja, de a novemberi szürkeségben néha megengedhető és tényleg isteni!!! :)))

Kommentare:

Ildi hat gesagt…

Nyam, nyam! Nálunk is nagy kedvenc, sőt mostanság anyu nudlival fogad minket mindenki kedvencére! :) gondolom mindenki jót falatozott belőle :)

kingasimon hat gesagt…

Jajj de ennek en is!

Anonym hat gesagt…

Összefut a nyál a számban annyira guszta!
Tökéletes maffin recepted véletlenül nincs?

hbogi87 (vienna) hat gesagt…

összefutott a nyál a számban- szerintem vmikor meg fogom csinálni!! Köszi Orsi!! <3

khase hat gesagt…

Ildi, Marcel csak nudlit evett, szilvasgomboc nem, mert abban ugye van gyümölcs....:))

Anonym, van jo muffinreceptem, csak ird meg, ki vagy, hogy el tudjam küldeni ;))

Bogi, szivesen :) Tenyleg nagyon finom :))))

szilvia hat gesagt…

Én vagyok aki a muffin receptet kérte!:)
szilvia.gsz@gmail.com

Agi hat gesagt…

yummi :-) nem birnék nekiállni - időhiány és lustaság - , de mákomra a lengyeleknél lehet kapni eperrel töltött gombócot. Nem olyan, mint a házi, de az is nagyon fincsi!

Csilli hat gesagt…

Éjjel egy van, és nekem folyik a nyálam a gombócodtól:D

Csilli hat gesagt…

Éjjel egy van, és nekem folyik a nyálam a gombócodtól:)))