"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Sonntag, 6. November 2011

A vérében van :)

Pénteken mikor mentem Marcelért az oviba, mesélte az óvónéni, hogy délelőtt cirkuszban voltak a gyerekekkel. Pontosabban nem a cirkuszban, hanem a cirkusz melletti kis állatkertben, ahol a cirkuszi állatokat lehet megnézni. Marcel eddig nem nagyon rajongott az állatokért és bár a Schönbrunni állatkertbe bérletünk volt, de ott mindig jobban érdekelte őt az állatkerben körbemenő kisvasút, mint az állatok :))

Ezért is csodálkoztam, mikor lelkendezve mesélt róla, hogy milyen jó volt :) Annyira, hogy szombaton ebéd után azt kérte, hogy megint oda menjünk :) Kíváncsi voltam, emlékszik-e az útra, így az ovijától indulva végig ő mutatta az utat! Egyszer sem tévesztette el, pedig közel 2 km és legalább 10 kereszteződés, körforgalom van út közben! Ráadásul mi autóval mentünk és úgy azért más a perspektíva is, mint gyalog, de mindenre emlékezett, folyamatosan kommentálta is, hogy "itt mentünk a sinek mellett", "itt néztem a színes számokat", "itt zörgött a lábunk alatt a sok levél", "itt mentünk át a zebrán", szóval pontosan tudta, merre mentek (azért nem csodálom, hogy pénteken k.o. volt a gyerek, jó nagy túra volt és hát ugye most nem volt ott Gábor, aki felvette volna útközben a nyakába :))))

A cirkuszba nem mentünk be, 75 frankot kicsit sok(k)alltunk egy jegyért...Persze a kis állatkertért is kellett fizetni, bár az állatkert kifejezést kicsit túlzásnak tartom...Kb. 10 féle állat volt, azért ahogy láttuk, a körülményekhez képest jól tartva, szép nagy ketrecekben, de én még így is nagyon sajnáltam őket... leginkább a három elefántot, akik a fellépések között sem pihenhettek, hanem a látogatókat szállitották a hátukon...

Ami miatt viszont érdemes volt elmenni, az a lovaglás volt! Marcel nyáron a sümegi várnál ült először lovon, már akkor nagyon tetszett neki. Aztán egyszer Thunban, egy nyári ünnepségen szintén volt lovaglás, persze oda is befizettük.

Most pedig alig tudtuk leszedni a lóról :))) Látszott rajta, hogy rettentően élvezi, vigyorgott, kacagott és közben úgy ülte meg a lovat, mintha mást sem csinált volna egész életében :)) Hiába, le sem tagadhatja, hogy lovas nemzeti vér csörgedezik az ereiben :D:D:D

Ma ebéd után sétálni indultunk...ragyogóan sütött a nap, csodás fényben csillogtak a szebbnél szebb színes levelek, tényleg gyönyörű most az ősz :) Fényképezőgéppel felszerelkezve elterveztem, hogy amig a fiúk az avarban futkároznak, én addig "művészkedek" és fotózgatok egy kicsit. Ehhez képest hol lyukadtunk ki???? Hát persze, a cirkusz állatkertjében :)))) Marcel addig rágta a fülünket, hogy ő ma is lovagolni szeretne, hogy nem tehettünk mást, arra vettük az irányt. Ma még jobban élvezte, mint tegnap, három különböző lovon is ült és csak úgy ragyogott a kis arca :)))) Mit nekem egyel több vagy kevesebb őszi tájfotó, mikor ilyen örömöt és lelkesedést láthatok kicsi fiam arcán, az mindennél többet ér :)))





Úgyhogy azt hiszem, keresek egy lovardát a közelben :)))))

Kommentare:

Anonym hat gesagt…

de jó, annyira látszik rajta, hogy élvezi! :)
szerezzetek be sok répát meg almát a lovaknak! ;)
berry

Minden lében 4 kanál hat gesagt…

Tündéri, mosolygós fiúcska! Az én fiaimnál is nagy sikere van a lovaknak, és igazság szerint én is kipróbáltam a tavasszal és hát, megértem őket. Szuper dolog! Hogy haladtok az evéssel? Van változás?

Glória

khase hat gesagt…

Berry, elöször helyet kellene talalni, ahol lovagolni tud (es lehetöleg nem aranyarban....).

Gloria, hat az evessel hadilabon all, mostanaban megint nagyon nagyon rosszul eszik, pedig azt hittem, az ovi hatasara majd javulni fog, de egyelöre nem latok valtozast..gyümölcsöket, almat, banant azert eszik, a többit meg belecsempeszem a müzlijebe :) meg sok magot eszik (dio, mogyoro, kesudio, gesztenye, etc), megis valami :)
Nalatok a gyerekek rendszeresen jarnak lovagolni?

Minden lében 4 kanál hat gesagt…

Rendszeresnek nem nevezném. A nyáron voltak lovas táborban (nagyon jól érezték magukat), és ha hozzájutok olyan kuponhoz, amivel a környékünkön lévő lovardákban lehet lovagolni, akkor szoktak menni (havonta-kéthavonta 1x,2x). (20-25 percért 2500 forintot sokallom)
Csenger mostanában egyre több dolgot megkóstol, olyanokat is, amire eddig ránézni sem volt hajlandó (pl. zellerkrémleves, tökfőzelék, nokedli, sütőtökkrémleves, sütőtökösmuffin) Nem tudom Marcell mennyire szereti a krémleveseket/főzelékeket, de kaptam egy jó tippet (tortilla chipssel, pombeer macival kínálom), nálunk bevált. Persze nem adok hozzá neki egy zacskónyit, csak egy kis tálba pár db-ot, mint "levesbetét".:)

Glória