"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Freitag, 2. Dezember 2011

Bizalom...

Út szélén kis fabódé....fabódéban fenyőágak, faragott gyertyatartók, házi almalé, sajt, hagyma, krumpli, zacskókban kiporciózva...mindegyiken rajta az ára...eladó nincs... pontosabban van, de lehet, hogy épp a teheneit feji vagy süt-főz a közeli tanyán...becsületkassza (csak odatéve, nyitva és nem lelakatolva)...kis számológép...pár kedves sor, amiben a család megköszöni, hogy aki (el)vett valamit, azt becsületesen ki is fizette...




Nem egyedi eset, gyakran lehet látni ilyet az utak mentén, hol sütőtököt, hol virágot, hol tojást árulnak, főleg persze a falukban - kisebb városokban, mert azért nem hiszem, hogy pl. Zürichben ez működne... bár ki tudja... itt alapból bíznak az emberekben... meg sem fordul a fejükben, hogy valaki csak úgy elvesz valamit és nem fizeti ki...  és meg sem fordul a fejükben elvenni valamit csak úgy, hogy nem fizetnek érte...még akkor is, ha senki nem látja...

Feltétel nélküli bizalom...jó érzés és hatalmas kincs ez a mai világban...

Kommentare:

Livi hat gesagt…

Ezt mennyire irigylem!! Na nem a kis becsületkasszás bódét, hanem a svájci mentalitást, amit ez a poszt is érzékeltet. Ami annyira nagyon hiányzik itthon... és ami ki tudja, fog-e változni valaha :(

Csilli hat gesagt…

én pedig hiszem, hogy ez majd az egész világon így lesz!!! Lehet, hogy túlontúl optimista vagyok, de kezdem érezni a változás szelét. Egy szűkebb rétegnél persze, de mert azt gondolom, hogy mind egyek vagyunk, így elég a kevés is ahhoz, hogy aztán a többség pozitív irányba változzon. Ha hiszünk benne megtörténhet! Ahogyan a csodák is;) Én hiszek, mégha bolondnak is néznek néha:D

Orsikám a popcorn fádat is megcsodáltam, nem mondom hogy idén belevágok, de mentettem az ötletet:) Az úszás meg remek ötlet, én is inkább egy meleg usziban csücsülnék:))))
Puszik nektek is, csodaszép hétvégét!!:)

Anonym hat gesagt…

Nagyon szeretem én is ezt a becsületességet.

a németeknél is rengeteg helyen láttam ilyet farmokon, faluszéli házaknál, volt ahol szedd magad virág volt, volt ahol hagyma, krumpli, stb.

itt Amerikában is pont a múltkor láttam az egyik utcában a környéken, hogy mézet árulnak igy, pedig ez nem annyira vidék, de úgy tünik még igy is megéri.

azért Magyarországon sem reménytelen a helyzet, ha az ebédet, friss tejet házhoz hozzák és a kapura akasztják senki sem lopja le, mondjuk pénzt tuti nem lehetne elöl hagyni... :(

berry