"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Donnerstag, 1. Dezember 2011

Forró-jeges :)

A mai napunk kicsit kontrasztosra sikeredett, délelőtt beindult a karácsonyi sütőműhelyünk, készültek a kekszek és izzadtunk a meleg sütő mellett, délután pedig a városi jégpályát próbáltuk ki magyar ismerősökkel, fagyoskodtunk egy sort, pedig tényleg jó idő volt és Marcel lábán életében először volt korcsolya :))

A múlt 7végi sütéskor felmerült, mi lenne, ha megkérdeznénk az oviban, hogy lehet-e bevinni sütit a gyerekeknek. Marcel nagyon szeret tésztát gyúrni, formázni, kiszúrni, ezért nagyon fellelkesedett az ötleten :) Tegnap megkérdeztem az óvónénit, nagyon örült neki, mondta, hogy akkor legalább egy délután nem nekik kell uzsonnáról gondoskodni :)))) Emlékszem, a bécsi oviba, ahova Marcel pár hetet járt, még szülinapra is csak bolti tortát volt szabad vinni, amire rá volt írva, mi minden van benne. Azt is megértettem, mert lehet, hogy van olyan gyerek, akinek valami allergiája van, de úgy látszik, itt egyáltalán nem csinálnak ebből gondot :) (azért majd felírom, melyik sütiben mi van :)

Így ma délelőtt készült vailiás kifli, isler-tészta alapú keksz (egyik fele kakaós) és mogyorós-narancsos-kókuszos golyócskák :)











Persze Marcelnek valahol félúton alább hagyott a lelkesedése, én pedig legközelebb háromszor is meggondolom, hogy nekiállok-e egyedül vele a sütésnek :))) A végére teljes volt a káosz, nyerstészta-liszt-kókuszreszelék mindenhol és a gyerek se látszott ki a maszatból :) De azért élvezte :) A sütik pedig nagyon jól sikerültek, kíváncsi vagyok, mit fognak szólni az oviban :)

Mivel még volt egy kis idő, hogy induljunk korizni, nekiálltam egy popcorn-karácsonyfának :))) Egyik blogon láttam egy hasonlót, nagyon megtetszett. A lényeg az, hogy egy nikecel-kúpra szúrkáltak rá színes gombokat, az összhatás szuper volt. Hát én végigkutakodtam a fiókjaimat, kb. 30 gombot találtam, ami semmire nem lett volna elég. És mivel 2 frankot egy gombért nem volt kedvem kiadni (annál is inkább, mivel 150-200 darab kell hozzá), így kitaláltam, hogy veszek pattogatott kukoricát, megfestem ételfestékkel és jöhet a szurkálás :)) Csak abba nem gondoltam bele, hogy a gombok jóval nagyobbak, így mikor elfogyott két doboznyi színes fejű gombostű és még a felénél sem jártam, akkor elátkoztam magam, hogy miért nem a kisebbik kúpot vettem meg :D:D:D:D Még szerencse, hogy velünk szemben a bolt, így átugrottunk és vettünk még két dobozzal, ami épp elég lett. Nagyon tetszik, de azt hiszem, még egyszer nem állnék neki :))



Szóval miután kellőképp lefárasztottuk magunkat és egymást, indultunk korizni :) Marcel nagyon lelkes volt, de akkor még nem tudta, mi vár rá :) Béreltünk korit, de először csak Marcelre adtam rá, annyira én sem mozgok otthonosan a jégen, bár volt már a lábamon korcsolya, de rég volt az már és gondoltam, talán így jobban meg tudom akadályozni, hogy nagyokat essen Marcel, különben csak egymásra esünk :)
Rátettem a jégre, teljes ledöbbenés és nagy komolyan így szólt: Anyócám, ez nagyon csúszik!!! Pedig felkészítettem, de azért mégis más az érzés :))) Szerencsére volt egy keret, amibe lehetett kapaszkodni, úgy elég jól tudtunk haladni, de aztán inkább visszavette a cipőjét és úgy csúszkált a jégen. Én élveztem, mert végül felvettem a korcsolyát, csak egy bajom van a téli sportokkal, hogy nagyon fázos vagyok, hiába mozgok, a kezem és lában nagyon hamar lefagy, onnantól kezdve meg inkább kínszenvedés mint élvezet... Elnéztem az anyukákat, akik ott dideregtek a lelátón, amig a gyerekeik edzettek és arra az elhtározásra jutottam, hogy inkább járjon úszni Marcel és ücsörgök a meleg uszodában, mint a jeges jégpálya szélén :)))
Másfél órát bírtuk, de teljesen átfagytunk. Azt hiszem, beszerzek neki egy kétélű korcsolyát és megkeresem a sajátomat majd otthon, mert így bérelni azért elég húzos. Élménynek nem volt rossz, de jó volt hazajönni a meleg, karácsonyi süti-illatú lakásba :)))






Kommentare:

iri hat gesagt…

Nagyon ugyes kis szakacs, meg is erdemelte a kikapcsolodast.

Agi hat gesagt…

Cukrásztündérkirályfi :-)

Bea hat gesagt…

Máté is rá van kattanva mostanában a korcsolyára. Mi is tervezzük, hogy majd elmegyünk kipróbálni, hogy egyáltalán tetszik-e neki. De így próbálatlanul nagyon lelkes:)
A sütik fantasztikusan néznek ki!!!!! Nálunk is nagy cukrászok a fiúk, de megfelelően edzett idegrendszerrel vágok bele a sütésnek velük, mert több alapanyag jut a földre-asztalra-ruhára-falra mint az edénybe.

Livi hat gesagt…

Mennyire ügyes Marcel! Nem csoda, hogy lefáradt, sokfélét sütöttetek! És hogy ízlett az ovistársaknak?