"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Mittwoch, 8. Februar 2012

Gasztro-kitérő :)

Nem, az én blogom soha nem lesz gasztro-blog, ahhoz nem vagyok eléggé konyhatündér, van sok dolog, ami sokkal jobban érdekel, viszont az utóbbi napokban több mindent sütöttem-főztem, amit szeretnék megosztani Veletek (pontosabban már többen rágják a fülemet, hogy a FB-ra feltett fotóknak tegyem már közzé a receptjét :))))

Akkor mutatom a vasárnapi ebédünket :))


Csináltam minestrone levest (receptet azt hiszem, nem kell írnom, tényleg egyszerű összedobni), aztán sütöttem sokmagos rozskenyeret, mert elegem lett az itteni felfújt fehér vagy barnának csúfolt, egy nap után megszáradó kenyerekből, hozzá pedig almás-mákos muffint és gesztenyelisztes palacsintát. E két utóbbinak leírom a receptjét :)


Almás-mákos muffin (mákimádóknak, mert elég tömény :)


Hozzávalók: 
20 dkg darált mák
2 teáskanál sütőpor
8 - 10 teáskanál porrá őrölt nyírfacukor (lehet sima porcukor is bele), ki mennyire édesen szereti
25 dkg reszelt alma
őrölt fahéj
2 tojás
és annyi narancs-almalé, hogy jól keverhető massza legyen (én narancslével csináltam, nagyon finom pikáns lett tőle!!)

Elkészítés: 
Roppant bonyoltul, MINDEN hozzávalót összekeverünk, muffin-formába töltjük és 200 fokon 25-30 percig sütjük :) A vége felé érdemes odafigyelni, mert a mák miatt nem látszik, ha kicsit megégne!!
Az íze kb. olyan, mintha a mákos beigli töltelékét enné az ember muffin formában, csak az alma miatt kicsit lazább, könnyebb :) Nagyon nagyon finom :)))

Gesztenyelisztes palacsinta (köszönet Szilvi-keresztmama barátnőmnek a receptért és a tippért)

Hozzávalók:
4 tojás, 10 evőkanál gesztenyeliszt, kicsi só, kicsi cukor és annyi víz (én bubis ásványvízzel csináltam), hogy sűrű palacsintatésztát kapjuk.

Sima palacsintánál vastagabb palacsinták lesznek, roppant finom az ízük, mi házi meggylekvárral ettük :)))

Tegnap vendégváró vacsira pedig mexikói picadillo-t csináltam, pirított mandulával és tortillachips-szel :)


Hozzávalók:
olivaolaj
kb. 1 kg darált marhahús
1 hagyma
3-4 fokhagyma
2 alma
250 g hámozott paradicsom
10 dkg mazsola
fahéj, só, bors
és aki erősen szereti: 2-3 apróra vágott jalapeno-chili

Elkészítés:
A hagymát, fokhagymát a megforrósított olajban üvegesre pároljuk. Hozzáadjuk a darálthúst és jól átsütjük. Közben meghámozzuk és apró kockákra vágjuk az almát. A többi hozzávalóval és fűszerekkel együtt a húshoz keverjük. Fedő nélkül 20-25 percig főzzük, néha keverünk rajta egyet, de nem kell folyamatosan kevergetni.
Tálalás előtt megpirítjuk a mandulát, megszórjuk vele a picadillo-t és tortillachips-szel vagy taco-ban tálaljuk :) Szintén nagy sikert aratott :)))

Kommentare:

kingasimon hat gesagt…

Na vegre a receptek:-)))

Jagamas hat gesagt…

VEgreeee:))))köszi!hetvegen tutti muffin lesz a desszert!puszik,kinga