"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Samstag, 9. Juni 2012

Belekódolva

(ismét egy poszt a nemannyiraalvásról, szóval akit már untat a téma, ugorhat nyugodtan :)))

Pár hete vettünk Marcelnek egy digitális kis órát a szobájába, azzal a hátsó szándékkal, hogy mivel már ismeri a számokat és az órát, meg tudjuk vele beszélni, hogy pl. reggel 7 óra előtt ne jöjjön ki a szobájából, ha fel is ébred addig, játszhat, de minket hagyjon aludni :)
Marcel nagyon kis lelkes volt, persze imádta kezdettől fogva, hogy a szobájában is van óra és első éjszaka működött is a dolog :) Reggel 7.02 perckor kiabált nekem, hogy most már bemehetek hozzá :)

Második este már azt mondta, hogy ő bizony nem tud aludni, mert figyelnie KELL a számokat, ahogy mennek az órán.....Öngóóóóól :D:D:D:D:D

Azért valahogy elaludt, de onnantól kezdve 5.56-kor kelt minden reggel....és nem volt apelláta, addig kiabált vagy ráncigált, amig fel nem keltem én is...és bár igaz, hogy én régen szerettem korán kelni és főleg nyáron imádtam a hajnali-reggeli hangulatot, hallgatni, ahogy ébred fel a város, a természet, sőt képes voltam hajnali 5kor felkelni csak azért, hogy napfelkeltét fotózzak, de az elmúlt 4 év alvásmegvonása elég sokat kivett belőlem, úgyhogy nem tudom annyira értékelni ezeket a hajnali keléseket.

Tegnap Móni barátnőmmel beszéltünk és volt egy jó ötlete :) Javasolta, hogy miután elaludt Marcel, állítsam vissza az órát, hogy ha reggel hatkor felébred, az ő óráján csak 5 vagy 4 óra legyen, hátha akkor még alszik tovább :))

Ma reggel 5.56-kor megjelent Marcel a szobánkban. Visszavittem, mutattam neki, hogy még csak 3.56 van (legalább is az ő megbuherált óráján :). Ő kijelentette, hogy már nem érzi magát álmosnak és kimegy megnézni a nappaliban, hány óra van...aztán gyorsan lechekkolta az iphonomon is a pontos időt és azonnal rájött a turpisságra :))) Diadalittasan kijelentette, hogy bizony az ő órája elromlott és már 6 óra, ideje felkelni :))))

Nem tudtuk becsapni, a belső, biológiai órája sokkkkkkal erősebb, bele van égetve a hajnali kelés :) (Mónikám, pedig én is olyan jó ötletnek tartottam :D:D:D)

Úgyhogy még egy tippet kipipálhatunk és hozzáírhatjuk az "ezt is megpróbáltuk, de nem jött be" listához :))

Sőt, lehet, hogy rosszabbat tettünk ezzel az órával, hisz most még többet foglalkozik azzal, hogy hány óra, hánykor feküdjön le és hánykor keljen :)

Kis szám-matyim, annyira a számok világában él, ma négyszer is ledöbbentett azzal, mennyire emlékszik minden számra. Mentük az IKEA-ba, először is mondta, hogy az A1-es autópályán a 14-15-ös kilométer között kell lekanyarodni (és tényleg...). Aztán megkérdezte, hogy Bernnél miért van kiírva, hogy 122 km Zürich, mikor Zürichnél az volt kiírva, hogy 143 km Bern??? (két hete látta, mikor jöttünk haza).. Aztán emlékezett arra, hogy mikor legutóbb az IKEAban voltunk (jó pár hónapja), hányas számú parkolóhelyen álltunk...este pedig kérdezte, hogy a mi parkolóházunkban miért 20-szal szabad menni, mikor az IKEA-ban csak 15-tel? (én nem is láttam, hogy volt ilyen tábla az ikejában, talán a többi táblára is jobban kellene figyelnem és akkor nem kapnék folyamatosan büntetéseket :D:D:D

Ja és pár napja mesélt valamit az alattunk lakókról, ahol két kislány van, közben csak úgy beleszúrta: "Amikor a 6 éves még csak 4 éves volt, akkor a 3 éves még csak egy...."de minden gondolkodás nélkül, csak úgy jött neki :))

Nem tudom, hogy valami külön tárolóhely van-e a kis agyában ezeknek a számoknak, de mindent le tud hívni, mindenre emlékszik és mindent kiszámol :)

Azért összességében sokkal nyugodtabbak az estéink, éjszakáink, még ha irtó keveset is alszunk, de nagy sírások nincsenek, sokkal kiegyensúlyozottnak látom Marcelt és nekem már ez is megnyugtató...:)

Kommentare:

Csilli hat gesagt…

Hát én képes lennék az összes órát visszaállítani:)))) Persze tudom, nem ez a jó megoldás, és lehet még ennek se dőlne be:)) Milán is korábban kel néha, ma pl. már hétkor felkelt, de ilyenkor kibattyog és mesét néz, míg mi a Duckóval alszunk:D Ez a szerencséje, ugyanis rettentő morcos vagyok olyan korán, és visításra meg hasonlókra tuti leüvölteném a fejét, vagy kizárnám a szobából... Hát nem vagyok egy mintaanya az tuti, viszont emelem a képzeletbelit, hogy Te inkább felkelsz;)
pusszantás, szép vasárnapot Nektek!:)

Anonym hat gesagt…

hát, bocsi, Orsi, ez nem jött be, pedig tényleg jó ötletnek tünt! :D

óraátállitás kilőve... :)

nem akarok újabbnál újabb hülyeségekkel előállni, de mi van, ha megmondod neki, hogy te bizony hétnél előbb nem kelsz fel, és ő szépen csendben játszhat vagy olvasgathat addig, te meg ha nem is biztos, hogy el tudsz aludni legalább félálomban pihengetsz kicsit... ;) (((én szoktam ilyet néha, bár ha nagyon éhesek, akkor nem lehet.)))

tényleg félelmetes mennyire megjegyzi a számokat mindenhol Marcel, nagyon okos, de szinte már valamiféle szenvedély is ez nála... hihetetlen!

Móni/berry

Bea hat gesagt…

Az alvás/nemalvás az egyetlen téma, amiről komolyan mondom, hogy még 4ésfél év után mindig téma még nálam is.
Nekem mindkét fiam koránkelő (volt). Máté most már nem az, ő most már 7 körül ébred magától, de szerintem csak fáradt az ovi miatt. Milán viszont még mindig van, amikor képes 5-kor felkelni. Mikor kicsi volt, hónapokig felébredt 3-fél4kor, ébren volt 1-2 órát és visszaaludt. Most szokott olyat csinálni, hogy kimegy magától a nappaliba, és elindítja a dvd-t, és néz valami mesét. Én meg trükkösen már este odakészítek neki egy kis kölesbogyót meg teát, hogy még csak ezért se ébresszen fel.é Nem mindig jön be, de ilyenkor minden perc számít.
Marcel már nagyfiú, szerintem ha megbeszélitek, hogy nem baj, ha fölébred, de akkor foglalja el magát 7ig, akkor megérti. Vagy ha később fekszik, esetleg?

khase hat gesagt…

Néha elöfordul, hogy eljátszik egyedül hétig, vagy néz egy mesét, de azt sem minden nap, valamikor kirángat az ágyból, hogy ö egyedül nem tud játszani és üljek ott mellette :)
Egyébként két napja 7 után kelt :))) Nem vonok le messzemenö következtetéseket, élvezek minden reggelt, mikor nem kell hajnalban felkelnem :)))

Csilli, szerintem ha a világ összes óráját visszaállítanám, Marcel akkor is kiderítené, hogy pontosan hány óra is van :) egyébként meg ahogy láttam, neki mindegy, hogy 3, 4 vagy 7ora van, ha nem álmos, nem alszik és kész :))

Ditke hat gesagt…

Parkoláshoz kölcsönadhatnád :)Én sosem emlékszem hogy hányas helyen parkoltam ami a nagy parkolóházakban sokszor fél órás keresgélést jelent :-(

A korán kelés nálunk elmúlt az iskolával, olyan 6 éves korukig kellett csak kibírni...