"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Mittwoch, 13. Juni 2012

Zsibbadós

Régebben is sokat kínlódtam a derekammal, gerincemmel, sokszor fájt, aminek egyik oka a kis gerincferdülés, másik pedig az egyetemi és dolgozós évek alatti sok ülés volt. Marcel születése után sem javult a helyzet, sőt a sok emelgetés és cipelés miatt egyre rosszabb lett.

Pár napja a hátfájás mellé elkezdett zsibbadni, bizseregni a kezem és a lábam is, megijedtem, mert ezek már olyan tünetek, amik nem sok jót jelentenek. Nem vagyok hypochonder, de már láttam magam lebénulva, tolókocsiban, vagy porckorongsérv-műtét közben (persze "kiokosodtam" a gugli-egyetemen és felállítottam magamnak egy kórképet:), szóval itt volt az ideje, hogy elmenjek dokihoz.

Elég alaposan kikérdezett, megvizsgált a háziorvosom, aki egyben sportorvos is és a tünetek alapján megnyugtatott, hogy ez nem porckorong-sérv (akkor nem szimmetrikusan zsibbadna mindenem, csak egyik oldal és nem lenne erő a kezemben, lábamban). A zsibbadás ebben az esetben a fájdalom egyik kifejező formája, a fájdalmat pedig a megerőltetés okozhatja. Azt mondta, hogy a régebbi rengeteg sportolás miatt túl hajlékony vagyok, viszont most kevesebb az izom, mint régen, így nehezebb tartani a gerincemet. A fájdalomcsillapítók mellé így kaptam egy tizes beutalót fizikoterápiára (nem, nem akarom tudni, mennyibe fog kerülni....), már csak egy megfelelő helyet kellenei találni, ahol még idén foglalkoznak velem :)) Úgyhogy most egy darabig gerinc-derék-kímélés van, mellé hátizomerősítés, remélem, használni fog, mert elég kellemetlen a fájdalom és a zsibbadás is.

Kommentare:

Anonym hat gesagt…

azért ez megnyugtató, hogy nincs nagyobb baj!
remélem találsz hamar fizikoterápiát, vagy valami jó gerinc tornát a gugli-egyetemen... :D
puszi,
Móni/berry

Judit hat gesagt…

Jaj, szegénykém, nagyon rossz lehet! Örülök, hogy "csak" ennyi a baj, vigyázz magadra!Jobbulást, millió puszit küldök

Bogi hat gesagt…

Orsi, én dettó ettöl szenvedek. :-(
Leonnal 15 kilót híztam, ebböl 10 ugyan lement, de az izmok is ellustultak és fáj a derekam, csípöm. A szoptatás miatt a tornával is vigyáznom kell, szóval most gerinctartó övet hordok és reménykedem, hogy a lightosan elkövetett jóga segít.
Puszik