"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Montag, 24. September 2012

Ha ősz, akkor betegség??

Marcel lassan 1 hónapja jár oviba, de eddig még szerencsére elkerülte minden betegség, nátha, megfázás (gyorsan le is kopogom és remélem, hogy nem most kiabáltam el..:) pedig aztán az ovistársai között voltak már olyanok, akiket igencsak betegen és mindenféle zöldes színű orrváladékkal vittek oviba...Nem tudom, otthon mennyire nézik ezt szigorúan, de mivel itt ebbe a privát, fizetős oviba, ami 5 éves korig van, tényleg legtöbbször csak azok iratják be a gyerekeiket, akiknek nagyon szükségük van rá, tehát mert dolgoznak és nincs kire hagyni a gyerekeket, így aztán elég nagy a "tűréshatár", amig nem szólnak az oviban. 

Bosszankodtam is rajta tavasszal eleget, mikor 2 hónapot végig betegeskedtünk, egyik vírusból ki, másikba be és hát nem csak Marcel, de mi is rendesen elkaptunk mindent. 


Okulva a rossz tapasztalatokból, idén elhatároztam, hogy felkészülök és felveszem a harcot (már amennyire lehet :) a bacilusokkal és az ovis vírusokkal :))) 

Utánaolvastam, barátnőkkel beszéltem, informálódtam és most megpróbálom összeszedni egy csokorba, hogy mit is teszünk a betegségek ellen és az immunerősítés érdekében :)) Persze nem vagyok orvos és a tudásom sem hiánytalan, de leírom, hogy nekünk mi vált be eddig! 

Elsőként persze legfontosabb a helyes táplálkozás, a sok gyümölcs és zöldség. Ahogy már írtam, szerencsére Marcel a reggeli műzlijébe elfogadja a turmixot, mostanában zöldet szoktam csinálni, tehát valamilyen sali is kerül bele (nüsslisalat, nem tudom, hogy mondják magyarul, de egészséges és egyáltalán nincs meghatárózó íze, mint pl. a ruccolának), aztán barack, szilva, füge, banán, alma, narancs, ami épp van itthon és egy kis mandula- vagy rízstejjel keverem össze. 

Aztán oviba is mindig almát is pakolok Marcelnek, a tízórait nekünk kell vinni és szépen meg is eszi mindig. Ha olyan kedvében van, akkor még délután is eszik egy almát vagy egy répát, úgyhogy nem lehet egy szavam sem :) Persze az lenne a legjobb, ha saját magunk tudnánk termeszteni, azért igyekszem megvenni a biot, de nem vagyok teljesen meggyőződve, hogy minden bio, amire rá van írva...

Fontosak a jó olajok is, pl. az omega 3, szerencsére Marcel a lazacot is szereti, szóval hetente 1-2szer biztos van nálunk hal. Ezenkívül lenmagolajat is használok, no meg ha éppen mákom van és van itthon mákom (hahahaha), akkor többször csinálok finom mákos-almás muffint, amibe szintén szoktam egy kis aranylenmagot tenni :) 

Kifejezetten immunerősítőnek van itthon: echinacea, grape-cseppek és manuka méz. Egyik itteni barátnőm ajánlotta tavaly ezt az Új-Zélandról származó mézet, utánaolvastam, nagyon sok jó tulajdonsága van, mi minden nap eszünk egy kis kanálkát belőle, de pl. múltkor nagyon elvágtam az ujjamat, bekentem vele és sokkal gyorsabban gyógyult (na persze ez nem tartozik az immunerősítéshez, de erre is jó :)))
Aztán nagyon jó a csipkebogyó, éjszakára vízbe áztatni, rengeteg c-vitamin van benne :) 

Ha mégis beütne a krach:

Köhögés: Weleda köhögés elleni szirup (azt hiszem, lehet venni otthon is), Marcelnek és nekem is nagyon bevált, vagy pedig a vöröshagyma-szirup (1 fej vöröshagyma, 3 kanál méz, kis víz, összeforralni)

Nátha: ha már kicsit náthás, rögtön elkezdtem adni a Schüssler sóból a 3-as bogyót, aztán ha már sűrűbb, akkor jöhet a 6-os bogyó. Ha nem valami brutál nátha, akkor ezek mindig segítenek! Egyébként érdemes egy kicsit ennek is utánanézni, nagyon sokfajta schüssler só van és sok mindenre ajánlják! Nekem mostanában az arcüregemre szokott menni a betegség, sinupret forte mindig van itthon, gyógynövényes, de jól lehozta a cuccot...

Aztán nagyon sok fokhagymát használok mostanában, csupa jó a hatása, azon kívül, hogy minden büdös lesz tőle :)))

Végül én esküszöm a sok frissssss levegőre, ha esik, ha fúj, kint vagyunk Marcellel, ennél jobb immunerősítő nem is kell :))))


Tudom, hogy ez mind nem garancia arra, hogy nem leszünk betegek tavaszig, nem is kergetek híú ábrándokat, de ha már a felét megússzuk vagy hamarabb túl leszünk néhány víruson, már megérte :))) 

Kíváncsi lennét a Ti tapasztalaitokra, mit adtok a gyerkőcöknek (és Magatoknak) és mit tesztek az ellen, hogy elkerüljétek a betegségeket :)) 

Addig is pár fotó egy esős őszi sétáról :)








Kommentare:

Detti hat gesagt…

Hú, nagyon jó dolgokat írtál. Le is jegyeztem párat. :) Köszi!

Mi is nemrég kezdtünk el inni green smoothiet. :) Nyáron direkt elkezdtem a friss gyümölcsökkel és szépen lassan jöttek a zöldek. Rudónál kedv kérdése a megivása, Heninek és apájának csúszik mindig. :)

Kérded, így akkor írok, hogy nálunk eddig mi vált be immunerősítésnek ősztől. :)

Cebion C-vitamin cseppek - immunerősítő): naponta 10 csepp

Náthásan szoktam naponta 2-3x5 golyó Sambucust adni orrdugulásra.

Télen nagyon megy Rudónál a facsart narancs. Nincs is annál jobb. :)
Stérimar orrspray mindig van itthon.

Ahogy beköszönt az ősz és van friss dió (már van itthon), akkor azonnal szoktam készíteni mézben forgatott diót. Az olajos magvak és a méz együtt isteni, abba se tudjuk hagyni és egészséges is. Ha teszünk hozzá egy kis fahéjat, akkor meg már függőséget is okoz. :)

Idén találtam a gyógyszertárban egy csipkebogyós multivitamin szirupot. Betáraztam, de még nem kapja manó, most úgy is 28 fokot mondanak holnaptól.

Köhögésre én Stodál szirupot adok nekik. Eddig bevált, de felírtam a Tieteket is! :)

A friss levegővel mélységes egyetértés! Mi is kint vagyunk esőben, hóban, fagyban. Felöltözünk és bolondozunk. :)

Ozsváth Szilvia hat gesagt…

Orsi, h ez milyen aktuális! Ilyen még nem volt nálunk, mindhárman egyszerre vagyunk betegek! Talán azért, mert nem foglalkoztunk az immunerősítéssel.

Korábban ittuk a Forever aloe vera berry géljét, és szedtük a Kids multivitamint, C-vitamint. Most vhogy elmaradt, még nem tudatosult bennem, h itt az ideje. Nátha esetén Coryzalia homeopátiás tablettát eszünk, sok C-vitamint, szintén a Forever echinacea tablettáját és fokhagyma-kakukkfű kapszuláját.

Köhögésnél Stodal szirup v lándzsás útifű szirup, orrdugulásnál a Forever First-je csepegtetve v Sterimar, esetleg Luffeel spray, szintén homeopátiás.

Torokfájásra First spray, nagyon jó!

A hagymahéj tea mézzel nálunk is bevált.

Nyár óta ismerkedem a talpmasszázzsal, Boginál ma kipróbáltam (eddig lázas volt, láz esetén nem szabad masszírozni a talpat). Meglátjuk, segít-e, a gyerekek állítólag sokkal fogékonyabbak rá.

Tavasszal el akartam menni egy Schüssler-só előadásra, de sajnos svájci németül tartották, úgy meg nem volt értelme, viszont vettem otthon egy könyvet róluk, most, h említetted, gyorsan előkerestem és belevetem magam.

Szóval köszi és nagy érdeklődéssel olvasom az ötleteket, különösen, h látom, a természetes megoldások hívei vagytok. :) Meg amúgy is a megelőzés lenne a lényeg...

Detti hat gesagt…

A talpmasszázs csak jó lehet!!! Anyum, tavaly ősszel végezte el a tanfolyamot, azóta maszírozza a családot, a gyerekeket is, amikor jönnek a fogaik stb. Nagyon jó. A lényeg, hogy ahol fáj, ott va na probléma, azzal kell többet foglalkozni.

khase hat gesagt…

Detti, Szilvi, köszi, hogy Ti is leirtatok a tapasztalatokat, tippeket!!!!!!

Hu a mezbe forgatott dio nagyon jol hangzik :)))

Talpmasszazsban is hiszek, en is voltam mar, tenyleg jo!!!

Remelem, kibirjuk tavaszig betegseg nelkül :))