"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Mittwoch, 3. Oktober 2012

Kísérletező kisördög :)

Marcel soha nem volt az a típusú gyerek, akit egy pillanatra sem lehetett magára hagyni és máris csinált volna valami egetverő rosszaságot. Ha csend volt a szobájában, az nem jelentette feltétlenül azt, hogy valami csínytevésen töri a fejét. Persze volt olyan, hogy leszedegette a könyveket a polcról vagy kipakolta a konyhaszekrényt, de ez inkább életkori sajátosság volt és soha nem is vettem zokon :)

Pár napja viszont belebújt a kisördög a mi kicsi fiúnkba.... Egyelőre nem tudom, hogy figyelemfelkeltés vagy inkább az újdonságok, a világ felfedezése, kísérletezése, kreativitásának fejlesztése a cél, mindenesetre történt néhány olyan dolog, amitől égnek állt a hajam...

Tudom, nem túl felelősségteljes, de Marcel 2 éve, mióta ebben a lakásban lakunk, sokszor egyedül fürdik. Azaz megengedem neki a vizet a kádban, aztán amig lubickol, játszik, addig gyorsan megcsinálom a vacsit, vagy elintézek még pár dolgot...persze rá szoktam nézni, de nem ülök végig ott mellette... nem is kellett, soha nem volt semmi gond, soha nem csinált semmi olyat, amit nem szabadott volna (kivéve a fröcskölést, jó párszor úszott már a fürdőszoba, de hát ez hozzá tartozik :)). 2 napja aztán megyek be hozzá és látom, hogy egyre habosabb a vize. Nézem a tusfürdőt, üres.... Belenyomott a vízbe egy EGÉSZ tubussal......Szinte vadiúj volt, irtó drága weleda, hát nem dícsértem meg érte, még akkor sem, ha ő csak nagyon tiszta akart lenni és azért csinálta....(persze utólag már én is nevettem rajta, ragadt a gyerek a sok szappantól, de abban a pillanatban valahogy nem találtam olyan viccesnek...:)

Két napja egy több méter hosszú wc-papír csíkkal jelent meg a nappaliban... Kifutópálya lesz belőle a repülőknek, mondta... Hát jó, ne én legyek minden kreativitásának az elrontója, hagytam... Mostanra az egész nappalink tele van tízméternyi wc-papír-csíkokkal, van vagy 5 kifutópályánk és lassan nem lesz mivel kitörölni a seggünket popsinkat :))

De ezek legalább nem veszélyes dolgok.... Viszont tegnap nagyon megijedtem.... A hálóban voltunk, én ruhákat válogattam, Marcel almát evett, mikor végzett, mondtam neki, hogy az éjjeli szekrényemen van papírzsepi, törölje meg kicsit a kezét. Háttal álltam, nem láttam, mit csinál, csak annyit, hogy felkapcsolta a kis lámpámat, de azzal máskor is szokott játszani, érintős, ha hozzányúlunk, akkor gyullad ki vagy alszik el, aztán jött mellém játszani.. Pár perc múlva égett szagot érzek, Marcel megy a lámpához és kivesz a búrája alól egy égő papírzsepit!!! Nem tudom, hogy jutott eszébe, de beletömködte az izzóhoz a zsepit és ahogy égett a lámpa, meggyulladt.... Szerencsére nem dobta el, akkor szerintem meggyulladt volna valami más is... gyorsan kikaptam a kezéből, ráléptem, mondjuk annyira nem égett és a kezét sem égette meg, de így is félelmetes volt...pedig egy szobában voltunk, ott voltam vele, bele sem gondolok, mi lett volna, ha olyankor csinálja, mikor máshol vagyok...a lámpa megolvadt belülről, iszonyat szaga lett...de legalább nem gyújtottuk fel a házat....

Tényleg nem tudom, hogy mi szállta meg, biztos nem rosszaságból csinálja, szerintem inkább kíváncsiságból, hisz tényleg minden érdekli, mi hogyan működik, mi hogyan készül, mi miből van, lehet, hogy többet kell vele kísérletezgetni :)))

Egyébként nagyon kreatív tud lenni, 7végén előkerült 2 gumimatrac-pumpa, rögtön lecsapott rá és csúszdás parkot csinált belőlük, spárgából pedig felvonót a legoállomáshoz :)))


Mindenesetre most nem olyan szívesen hagyom egyedül és ha sokáig csend van, akkor már gyanakodni kezdek :)) Nem bánom én, ha kísérletezget, így tanul, csak a házat ne gyújtsa fel és magában ne tegyen kárt.... azért kíváncsi vagyok, mi lesz a következő...:D:D:D

Ja és közölte, hogy szeretne egy hörcsögöt... egy igazit, élőt....hogy honnan vette???? remélem, hamar elfelejti, mert ide aztán egy hörcsög be nem teszi a lábát....:))

Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Orsi, örülj, hogy nem "direkt" csinálja ezeket, csak kíséretezésböl. Legalább megérti és elfogadja, hogy legközelebb inkább ne.
Na, de az enyim gyerek, az DIREKT tekeri le a wc papírt, 100 fecnire tépi, bevizezi és törölgeti a padlót, hogy ö most "takarít". Persze tudja, hogy ezt nem kéne... el is van téve jó magasra a wc papír.
Nem gyözöm venni...
Tegnap reggel "csak úgy" kinyomott egy csomó kézkrémet G. ágyára.
Ha 1 percig csöndben van, akkor már gyanús. Csak úgy játszhat egyedül, ha hallom, hogy mit beszél közben. :)))
Szóval, örülj, hogy nem direkt feszegeti a határait, csak kíváncsi.
Puszi, Lalumamai

Anonym hat gesagt…

innovativ, kreativ gyerek, örülj, hogy ilyen! :)
csak figyelj, ha túl nagy a csönd! :D
ezek azok a sztorik, amiket el kell majd mesélned milliószor neki, milyen rosszcsont volt időnként kisfiúként. :)

Bécsben egy múzeumban vettünk Nándinak egy ragasztószalagot, amin autóút van felfestve,(pár 100 m) jó sok van még rajta, mondjuk nem merem hetekig a padlón hagyni, nehogy nyomot hagyjon, igy időnként felszedjük és máshová tesszük, de zseniális ötlet (wc papir helyett). Keress rá Autobahn Klebeband vagy valami hasonló néven, német gyártmány. sajnos nincs meg már a doboza.

berry

khase hat gesagt…

Márti, azért csak remélem, hogy nem rosszaságból teszi, amiket tesz, az biztos, hogy egy adag figyelemfelkeltés is van benne, mondjuk felölem tekerjen le egy km-nyi wc papirt, csak ne gyujtsa fel a hazat :))))

Berry, köszi a tippet, megneztem, hat azert azt irjak rola, hogy eleg nehezen jön fel a parkettrol, egyebkent szuper ötlet :)
Jo lenne ma dumalni :))))