"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Donnerstag, 25. Oktober 2012

Második próbálkozás

Tavaly ősszel már beirattam egyszer Marcelt úszótanfolyamra, ami nem volt túl nagy siker, hisz annak ellenére, hogy együtt voltunk, bojkottálta az egészet és nem volt hajlandó csinálni azokat, amit az "úszónéni" mondott és mivel nem akartam, hogy ez a víz-imádat hátrányára menjen, hanyagoltam a kurzust, csak eljártunk simán uszodába, aminek aztán az lett a következménye, hogy Marcel a nyáron levette a karúszót és nekiállt víz alatt úszni :) (de jó hosszú mondat lett :D:D:D
Na jó, az úszás kicsit túlzás, inkább kapálózásról volt szó, ezért mindenképp szerettem volna, ha megtanul végre rendesen úszni.

Találtam egy jó tanfolyamot az egyik közeli uszodában, ami bár nem túl nagy, de gondoltam ahhoz elég, hogy megtanítsák a gyerekeket úszni. Múlt héten volt az első (fél)óra, nagyon izgatottan mentünk, én azért, mert még élt bennem a tavalyi elutasítás, Marcel pedig azért, mert attól félt, hogy nem ért meg mindent, amit mondanak neki. Mert ez már bizony szülők nélküli úszásoktatás, azzal a könnyebbséggel, hogy a szülőknek nem kell kint maradniuk az öltözőben, hanem bemehetnek a medence partjára.

Az úszónénije első ránézésre is nagyon szimpatikusnak és kedvesnek tűnt és nem csak nekem, hanem ami még fontosabb, Marcelnek is. Az első óra előtt elég nagy volt a kavarodás, rengeteg a gyerek, mert mint később kiderült, a kis medencében egyszerre 3 kurzust tartanak és mindenzt félórás ritmusban, tehát az öltöző, a medence, az uszoda tele anyukákkal, gyerekekkel, kistesókkal, hatalmas volt a nyüzsgés és a hangzavar, amit Marcel nem visel túl jól (mit ne mondjak, a végére nekem is zsongott a fejem rendesen...), de ennek ellenére már az első pillanattól kezdve szépen megfogta a társak kezét és többé-kevésbé követte az úszónéni utasitásait. Előtte persze szóltam a nőnek, hogy nem biztos, hogy Marcel megért majd mindent, de ahogy láttam, ha mondott valamit és Marcel nem reagált, akkor odament hozzá és elmutogatta neki a dolgokat :)

Közben az is kiderült, hogy a kitöltött teszt alapján Marcelt a harmadik szintre sorolták, tehát olyanokkal volt együtt, akik már min. 2 kurzust végigcsináltak. Ettől függetlenül már első alkalommal ügyes volt, mondta az úszónéni, hogy egyébként mindig az első szinttel szoktak kezdeni, de látja, hogy mennyire jól mozog Marcel a vízben és hogy próbáljuk meg, hátha megy a nagyobbak között is :)
Kb. 20 percig jól bírta, utána már el-elkalandozott a figyelme és a nagy (és jóval hidegebb) medencébe már nem nagyon volt kedve belemenni, de összességében nagyon pozitívan csalódtam, hisz ahhoz képest, hogy tavaly velem együtt nem volt hajlandó gyakorolni, most nélkülem nagyon ügyes volt.

Ma volt a második alkalom, kicsivel kevesebben voltak az uszodában és a csoportjában is, ma csak négyen voltak és szuper ügyes volt!!! Mondhatom azt, hogy végig figyelt, végig csinálta, amit kellett, amit mondott az úszónéni, aki közben sokszor megdícsérte és semmivel sem volt lemaradva a többiekhez képest, akik mind nagyobbak és két kurzust elvégeztek már :) Sőt ahogy láttam, nagyon élvezte, persze az nem újdonság, hogy szereti a vizet, de hogy elfogadja egy idegentől, amit mondanak neki és még kövesse is az utasításokat, az új :))) Nagyon lelkes volt végig és utána is mondta, mennyire szeret úszni járni :)))

Nagy kő esett le a szívemről és hát már megint bebizonyosodott, hogy érdemes volt várni és nem erőltetni, nála minden működik akkor, ha ő a saját tempójában csinálhatja a dolgokat :)
















Remélem, kitart a lelkesedése, de az első két alkalom után tényleg nagyon pozitív a mérleg :))

Közben apukám ma hazarepült, jó volt, hogy itt volt, bár most a nagy kirándulások, túrázások kimaradtak, de legalább együtt voltunk egy kicsit. Ilyenkor mindig olyan üres tud lenni a ház.....Persze lesz majd beszámoló az elmúlt napokról és az első kisebb fotózásról is :))))

Kommentare:

Bea hat gesagt…

Tök jó:) Marcel nagyon ügyes, ez nem kétség.
Máté is most úszni jár, neki is ez az első hónapja, de ő kezdő csoportban van. Ő még ingadozik, ma pl. már a nagyobb medencébe kellett menniük, és nem nagyon akart bemenni, de aztán a végén meg mindig azt mondja, hogy milyen jó volt.
És én még csak nem is fényképeztem, ahhhh!!!!! pedig mindig eszemben van, hogy viszek gépet, aztán sose viszek.

khase hat gesagt…

Bea, szerintem Máté is hamar belejön, ö is szereti a vizet :) És együtt viszitek Milánnal és Marcival?
Ja fényképezöt elsö alkalommal én is elfelejtettem, és tegnap is ugy jöttem vissza érte, de nem bántam,hogy meg tudtam fotókkal is örökíteni :)))

Bea hat gesagt…

igen, így megyünk négyesben.
Szereti Máté a vizet, de azt még mindig nem nagyon komálja, amikor le kell bukni a víz alá.
fényképezőt meg nekem is vinnem kéne, még az előtt, mielőtt megunja Máté és nem megyünk többet.

Dominika hat gesagt…

Marcel nagyon ügyes, lehet látni rajta, hogy elengedi magát a vízben!