"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Montag, 5. November 2012

Leírta :))

Marcelt eddig nem nagyon érdekelte a rajzolás, többször is írtam már róla, hogy nem is nagyon szeret és nem is tud rajzolni. Rengeteg minden van, ami érdekli, rengeteg dolgot tud, csinál, sok mindenben nagyon jó, de az látszott, hogy nem lesz egy Picasso :)) (persze mitől is lenne az, engem is csak egy dologból buktattak meg majdnem anno a gimiben és az nem volt más, mint a rajz :)))

Eddig a rajzai csak krixkraxokból álltak, még soha nem rajzolt olyat, ami felismerhető lett volna. Én már épp kezdtem aggódni, hogy mi lesz így vele az iskolában, hogy hogyan fog a finommotorikus mozgása fejlődni és egyáltalán hogyan tudnám rávenni arra, hogy rajzoljon...

Persze ismerhettem volna már annyira, hogy tudjam, fog ő majd rajzolni, ha magától lesz kedve és az ő tempójában haladnak a dolgok, hisz így volt ez a járással, a beszéddel, a szobatisztasággal és az úszással is. Ő nem szeret gyakorolni, ő akkor csinálja, mikor már tudja..

Ma délelőtt odaült az asztalhoz, hogy ő most akkor rajzol..... Nekiállt és lerajzolt egy házat, egy autót, egy vonatot, egy szivárványt és egy csigát!!!

Én már ettől teljesen oda és vissza voltam, persze ok., lehet, hogy más négyévesnek ez nem nagy kunszt és ennél is többet és jobban kellene rajzolnia, de ahhoz képest, hogy két nappal ezelőttig csak vonalakat húzogatott és semmi felismerhető nem volt abban, amit rajzolt, ahhoz képest hatalmas ugrás!! (és miért is hasonlítgassam más négyéveshez, mikor minden gyerek valami másban jó, valami mást tud jól csinálni).

De amin teljesen lehidaltam, az utána következett: azt mondja Marcel, hogy akkor ő ráírja a nevét a papírokra. Gondoltam, ok, majd húz pár vonalat és kész. Erre mit csinál???? Leírja a nevét rendesen!!!!! Úgy, hogy SOHA eddig egy betüt nem írt le, soha nem mutattam neki, nem másolta, csak fogta magát, mondta sorba a betüket és fejből írta... igaz, elsőre a L betüt fordítva írta, de utána már az is jól ment :))) Én meg csak ott álltam és ámultam, tényleg szinte szóhoz sem jutottam.. Honnan tudja, mikor soha nem is gyakorolta???? Jó, a betüket mind ismeri, de hogyan tudja leírni őket??? Néztem néztem a fordított L-betüs MARCEL-t és ez megint egy olyan pillanat volt, amit soha nem fogok elfelejteni...

Íme a művek, amik tényleg nem egy rajzpályázatra készültek, de a mi szemünkben egy csoda, hogy Marcel ilyet is tud :))))

 

VONAT :)) (ezt is ő írta :))


szivárvány (ebben az az érdekes, hogy eddig színeket sem használt, főleg egyszínű firkálásai voltak :))
 
 csiga :) (ez is fejlődőképes,de Marcel-szemmel nézve csoda :))


Szóval talán tényleg nincs veszve még minden :))))
 


Kommentare:

Detti hat gesagt…

Nagyon ügye a nagyfiú! Egyébként is, nem kell picassonak lenni, hogy valaki egy menő cég matematikusa legyen. Abban meg mindenkit ver Marcel. :)

Gree hat gesagt…

Orsi!
CSúcs fiad van! Ne gondold,hogy a többi négyéves FIÚ jobban rajzol. A lányok persze hamarabb elkezdenek alkotni, de a fiúk egy kicist később éreznek rá a rajzolásra.
Én itthoni tapasztalatból és óvónői múltamból is tudom,hogy igenis van különbség fiú és lány fejlődése között. De nálunk Keni is úgy van, mint Marcell......amíg nem tudja biztosan nem csinálja...most épp a beszéd....

Ozsváth Szilvia hat gesagt…

Fantasztikus, igazi kis csoda a Marcel!És mennyi csodában részesít titeket is ezáltal... :)

Judit hat gesagt…

Hihetetlen, kis okos! Nagyon szépek szeritnem a rajzai, pláne hogy fiú, én is úgy tudom, a fiúk nem nagy rajzolók! Megállt benned az ütö, mikor megláttad az írását? Döbbenet!Pusziljuk a nagyfiút!