"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Dienstag, 13. November 2012

Ragályos...(frissítve :)

Most, hogy vége lett a tök-szezonnak és az őszi dekorációk után lassan de biztosan mindeki a karácsonyra kezd koncentrálni, a kreatív blogok és kézműves oldalak napok (hetek) óta ontják a jobbnál jobb és szebbnél szebb ötleteket, így a hétvégén (köszönhetően a szokásos "ha hétvége és még vendégünk is van, tuira esik az eső"-időjárásnak), mi is nekiálltunk. Egyébkénk bátyám látogatott meg minket, a héten Genfben lesz konferencián és eljött egy kicsit előbb, hogy találkozzunk. Szegény a hegyekből semmit nem látott, de azért szuper volt, hogy itt volt, az mindig olyan jó, mikor otthonról jön valaki :))))

Szóval visszatérve a készülődésre, mi is elkezdtük gyártani a karácsonyi dekorációkat.

Elsőként egy hógömböt készítettünk. Nagyon sok oldalon találkoztam vele, én azt választottam, amihez a legkevesebb hozzávaló kellett és legegyszerűbben elkészíthető :)) Mivel nem volt szűz befőttes üvegem, a legnehezebb és legmacerásabb dolog az egészben az volt, hogyan kaparjam le az atombiztosan ráragasztott etikettet az üvegről... mert mégis csak bután nézett volna ki egy hófelhőben kavargó mikulás ecetes gyöngyhagyma felirattal :D:D:D:D

Tehát kell hozzá egy (lehetőleg sima, nem recés) befőttes üveg, desztillált víz (bár a második gömb már sima csapvízzel készült és ugyanolyan jó lett :), glicerin és csillámpor.


Az üveg tetejére pillanatragasztóval ráragasztjuk az előre kiválasztott figurát (szerencsés olyat választani, aminek nem árt a víz :). Az üveget megtöltjük vízzel, annyi helyet hagyva, hogy a ha beletesszük a figurát, ne nyomja ki a vizet (ezt érdemes előre kipróbálni). Aztán jöhet bele 2-3 evőkanálnyi glicerin (üveg nagyságától függően), ez azért kell, hogy ne ragadjanak össze a csillámok és lassabban szálljanak le az üveg aljára. Utána jöhet bele a csillám, esetleg kis csillagok, érdemesebb először kevesebbet tenni, hajlamos az ember elragadtatni magát, de ha túl sok a cucc benne, jobban összeragad és kevésbé lesz mutatós. Már csak rá kell csavarni a tetejét a figurával együtt és készen is van (van, aki még a tetőt is odaragasztja az üveghez, én nem tettem, így azért után lehet tölteni, ha úgy gondoljuk, hogy elbír még egy kis csillámot a víz :)



Nagyon mutatós, nekünk kint van az előszobában, Marcel akárhányszor elmegy mellette, mindig megrázogatja :))

Ezután jött az újságpapír-fa. Tavaly is csináltam már ilyet, akkor valahogy nem sikerült nagyon szépre, de mivel az ötlet tetszett, gondoltam, megint megpróbálom. Kell hozzá egy vastagabb, színes magazin (a miénk kb. 100 oldalas volt), pillanatragasztó, esetleg acryl festék-spray és díszítésnek csillagok. Aztán kezdődhet is a hajtogatás.

Első lépésként terítsük szét az újságot és jól nyomkodjuk le, hogy simán feküdjenek az oldalak. Aztán a címlapot egy kereszthajtással hajtsuk be, mint a képen is látható. Utána még egyet hajtsunk rajta, az alsó kilógó részt pedig visszahajtjuk a lap belsejébe, így az alja szép egyenes lesz. Ezt minden lappal ismételjük meg, a végén már káprázni fog a szemünk :)))


 
 Ha készen vagyunk, akkor a fedő és az utolsó lapot pillanatragasztóval ragasszuk egymáshoz, így tényleg szép faformát kapunk. Ezután le lehet fújni (zöld, fehér, arany) festékkel, kinek mi tetszik, ha szép színes volt az újság, még úgy magában is nagyon mutatós. Én most a zöldet próbáltam ki, rá egy kis fehér "havat" és hópihéket, sajnos nem volt több itthon, majd még be kell fejezni a díszítést, de így is szép lett :)))
 


Aztán ha már így benne voltunk a dologban, akkor gyorsan "összedobtam" még két sk. karácsonyi girlandot, ami akár dísznek, akár fotós háttérnek is jó lesz majd :)) Persze boltban is lehet venni, de szerintem ez sokkal szebb :)))

Az elsőhöz sima csomagolópapírt használtam. Háromszögeket vágtam ki belőle, amiket aztán egy fehér színű spárgára fűztem, ragasztottam rá. Persze lehet több fajta csomagolópapírt használni, én ezt direkt egyformára szerettem volna (mondjuk nem teljesen egyforma, mert a minta változik, ahogy épp kivágtam a csomagolópapírból).


A másodikhoz először kivágtam egy sablont, csizmát és kis fordított koronát. Ezt színesebbre terveztem, tehát előkészítettem sokfajta papírt és kezdődhetett is a kivágás. Utána összeragasztottam a két részt, a kis koronákra zsenília pomponokat tettem (lehet sima papír-pöttyöket is), ezt is felragasztottam egy spárgára és készen is lett két nagyon mutatós karácsonyi dísz :))


 



Persze fehér háttér előtt nem mutat annyira jól, de egyelőre nem tudtam őket máshova tenni :))
 

Hát így állunk most :)))

ps. közben elkészült a fehér újságpapír-karácsonyfa is :))

Kommentare:

Gree hat gesagt…

Húúúú Orsi, jól beindultatok. Mi még nem lendültünk bele ennyire, mert azt szeretném,hogy legalább Mikulásig legyen foglalatosságunk. Egyébként mind szuper, amit eddig készítettetek.
A glicerint hol vetted? És itt is így hívják?

G.Sz.Szilvia hat gesagt…

Húúú, de kreatívak vagytok! Szépek lettek!Hát mi még nem tudunk együttműködni a kicsi lánnyal, de talán majd jövőre !:)

Dominika hat gesagt…

Nagyon ügyesek vagytok, és jók az ötletek! Mi még csak ezután fogunk hozzá a karácsonyi dolgoknak...

Anonym hat gesagt…

nagyon jók, ügyesek vagytok!
melyik kreativ weboldalakat használod?! Ajánlhatnál párat!!!
berry