"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Donnerstag, 31. Januar 2013

Hogy tudja????

Az elmúlt napokban már megint volt Marcelnek pár olyan dumája, amit muszáj leírnom, na nem (csak) azért, hogy fényezzem, hogy mennyire okosügyeszseni, inkább azért, hogy írásos nyoma maradjon és évek múlva is emlékezzünk majd rá :))))

Pár hete elfogyott az egyik kedvenc fogkréme, amit még Németországban vettünk vagy egy évvel ezelőtt. Az első meglepetés akkor ért, mikor azt mondta: "Anya, el kell mennünk Zürichbe, ahol néztük az egyik ovit, mert ott mellette volt egy biobolt, ahol láttunk ilyen fogkrémet, nem emlékszel?" :)) Na ez tavaly májusban volt, tényleg így történt, az ovilátogatás előtt beugrottunk a bioboltba és bár fogkrémet nem vettünk, úgy látszik, megfigyelte, hogy volt olyan. Ezzel azonban még nincs vége.... Sikerült Thunban vennem az egyik bioboltban (én azt gondoltam, hogy) egy ugyanolyan tubust és nagy örömmel mutattam neki, mikor mentem érte az oviba. Erre ő totál kiakadva: "De Anya, én csak azt szeretem, aminek egyenes a teteje és nézd, ez nem is olyan, mint a régi!". Na pufffff, nekem semmi különbség nem tűnt fel, de ő csak kötötte az ebet a karóhoz, így aztán kikukáztam a szemetesből a régit (szerencsére a fürdőszobait nem kell olyan gyakran üríteni, így még benne volt) és lám, neki volt igaza....OK, minden nap most fogat, de hogy így figyeljen még az ilyen apró részletekre is????


Egyik este nézegettük a régi fotókat, van egy nagy kedvenc, amikor Marcel egy egyedül álló fához megy felfelé egy lépcsőn. "Ezt ugye Lenzburgban fotóztad?" kérdezi. Igen, mondom neki, már ezen meglepődve, hisz ott is több hónapja voltunk már és azóta is készült néhány (ezer) fotó róla :)))
"Az 81 km-re van Berntől" mondja ő, "mert a 81-es km-nél kell lekanyarodni az A1-es autópályáról!".....én meg csak hümmögök, hápogok, nem tudom, mit is mondjak, mit szóljak, persze nekem fogalmam sincs, hányas km-nél van a lejáró, mire Gábor, aki azért heti szinten jár arrafelé, kiabál a fürdőszobából, hogy igen, már megint igaza van a kis lurkónak :))) Én meg csak hitetlenkedek, persze tudom, számok a mindene, de hogy fér bele ennyi a kicsi fejébe és hogy tud ennyi mindent megfigyelni, megjegyezni és az adott pillanatban rögtön előhívni?????

Két napja megyek érte az oviba, nézem, olyan kis finom puha és illatos a pofija. Mikor hidegben sétálni vagy udvarra mennek, mindig bekenegetik őket, ami szerintem nagyon jó dolog. Mondom Marcelnek, hogy másnap majd megkérdezem az óvónénit, hogy milyen kenőccsel kenték be az arcát, hogy mi is vegyük olyat. Erre ő: "Nem kell megkérdezned, nivea volt, elolvastam!" :)))

Hát azt hiszem, felköthetem a gatyámat :D:D:D

(csak zárójelben írom, hogy ma vége lett az első úszós kurzusának, minden feladatot szépen megcsinált, egyik kedvence, a "seerose", olyan ügyesen lebeg háton, hogy csak ámulok :))) megkapta a kis jelvényt, "seepferdchen" azaz csikóhal, február közpétől aztán jöhet a következő fokozat :)) nyárra talán már víz fölött is tud majd úszni :)))


Kommentare:

Dominika hat gesagt…

Marcel fantasztikus! Tényleg elképesztő, ahogyan a számokkal bánik!
Az enyémeken én is észrevettem, hogy olyasmiket is megjegyeznek nagyon figyelmesen, ami nekem fel sem tűnik.

Szitya hat gesagt…

Hát, nagyon nem semmi! Szerintem, ezek igazán átlagon felüli képességek, úgyhogy nézd át a matekot, hogy még legalább néhány évig értsed, amit ő!!! :-)

Phan hat gesagt…

Olyan, mintha fotografikus memóriája lenne... Nem lesz nehéz dolga az iskolában. Csak aztán nehogy ő "oktassa" a tanító nénit! :DDD

A lányom pl. gyakran más módon kezdi el, illetve jut el 1-1 matematikai feladat megoldásához, mint a tanára, aki sajnos ragaszkodik az ő verziójához. Ha nem úgy kezdi megoldani, ahogy ő gondolja, már nem is lehet jó, türelmetlen, segíteni akar, beleszól, pedig a másik verzió is jó.
Múltkor nem akartam kioktató lenni, és most sem akarok, csak hát tapasztaltam már egy s mást.
Remélem, hogy nálatok minden szépen, gördülékenyen fog menni.

Okos a fiad, ez a lényeg! :))) Szerintem később is hallunk még róla. :)