"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Donnerstag, 28. Februar 2013

Játékosan

Ma vittem először Marcelt oviba a héten, bár még kicsit náthás, de már nem bágyadt és a szemén sem látszik a betegség :) No meg ennyi nap után "összezárva" már mindkettőnkek jót tesz egy kis változatosság ;)) Bár meg kell hagyni, hogy fárasztó ugyan, de nagyon harmonikus volt ez a pár nap, semmi hiszti, semmi konfliktus, csak délig pizsiben maradás, sok sok mesélés, összebújás, játszás, beszélgetés. Igaz, a saját dolgaimmal nem haladtam, de ez most így belefért, így volt jó.

Mivel szerencsére nem volt annyira rosszul, így kedve is volt játszani. Karácsony után már úgy is akartam írni egy posztot az új és mostanában kedvenc játékokról (a vasúton, a legon és a szerepjátékokon kívül), akkor elmaradt, most pótolom :)
Pár hete a legnagyobb sláger a Genial Junior logikai társasjéték.


Bár a doboza szerint 6 éves kortól ajánlják, Marcel simán tud vele játszani, szerintem 4-5 évesen már teljesen bevállalható. A játék lényege, hogy az éhes pingvineket 4 különböző formájú és színű ennivalóval kell megetetni, amik jégtáblákon szóródtak szét. Egy jégtáblán két különböző szín van és úgy kell ügyeskedve lerakni a táblára a jégtáblákat, hogy minél több színt tudjunk összegyűjteni. Kicsit bonyolultnak hangzik, nekem is legalább 3szor végig kellett olvasnom a játékszabályt, míg rájöttem, hogyan kell játszani, de onnantól kezdve tényleg élvezetes (no és rengeteg kipattintani való, apró darabból áll, szóval nem ajánlott olyan helyen, ahol kisebb gyerekek is vannak :) Kell hozzá szerencse is, hogy milyen jégtáblát húzunk a zsákból, és logika is, hogyan tesszük le őket. Marcel imádja, naponta min. kétszer játszottunk vele, kb. 35-40 perc egy "menet" :)) És mivel minden játék máshogy alakul, nem unalmas :))

Ami szintén többször lekerül a polcról, az a Labyrinth Junior.


Kis kártyák vannak, amiket tetszőleges sorrendben le kell rakni a táblára (pár kártya fixen rá van ragasztva). A lényege az, hogy el kell jutni a kincsekhez, úgy, hogy a kis kártyákat, amikre utak vannak rajzolva, előtte eltologatjuk. Szintén jó kis logikai játék, ki kell figyelni, hogy melyik sort, melyik utat tolja el az ember, hogy ne egy zsákutcába kerüljön, hanem elérjen a kiválasztott kincshez. Mondjuk ebből egy menet elég, mivel a tapasztalat az volt, hogy szinte minden kártyamozgatás után meg lehet szerezni egy kincset, szóval ez egy idő után unalmas (legalább is nekem :))))

Ami nem társas, de Marcel nagyon szereti, az a Georello tech.

Fogaskerekes-láncos építőjáték, van egy "megoldó" füzet, amiben példák vannak, milyen pályákat lehet építeni, az arra jó volt, hogy megismerkedtünk a játékkal, most már teljesen szabadon épít, múltkor pl. egy felvonót csináltunk belőle. Nagyon érdeklik, foglalkoztatják a fogaskerekek, van, hogy csak kirakja egymás mellé a kerekeket és figyeli, mikor melyik hogyan forog :) A készlet bővíthető :)

Szintén egy építő játék a Bolyongolyó.


Bár ezt már egy éve kapta Marcel, most kezd vele igazán játszani, egyedül pályákat épít, kitalálja, mi merre menjen, megtervezi, elkészíti, aztán jöhetnek a golyók. Igaz, kissé labilis, de őt nem zavarja, nagyon lelkes, különösen mióta sok színes üveggolyója is van és azokat is le tudja gurítani :))

Most karácsonyra kapott egy készletet a TipToi-tól. Nem tudom, otthon ismeritek-e ezt a családot, bár itt is elég új, pár hónapja nagy sláger.
A lényege, a lelke egy "beszélő toll", amivel ha az ember rámutat a hozzá tartozó könyvben valamire, a toll információkat mond róla, különféle hangeffektusok vannak, de lehet választani játékokat, dalokat is. Különböző témában vannak könyvek, puzzle, társasjátékok, mi egy évszakos játékot vettünk, valamint egy repülős és egy állatos könyvet. Az évszakos játék nem lenne kihívás Marcelnek, ha magyarul lenne, így viszont szuper arra, hogy szavakat halljon, tanuljon. A repülős könyvben azért vannak olyan kifejezések, amit még én sem értek, de Marcel azt is lelkesen lapozgatja. Rengeteg téma van, nagyon sokat lehet belőle tanulni és mivel interaktiv, viccesebb, nem annyira "száraz", mint ha csak elmondanánk neki valamit.

Régi kedvenc még a Carcassonne, de azért továbbra is nagy vonat-fan, a legtöbbet a vasúttal játszik :)))

Hát ilyenekkel ütöttük el az időnket, no és azzal, hogy levágtam a haját :))) Életében először engedte, eddig mindig csak fodrász vághatta, ordítani kezdett, ha én közeledtem feléje :) Tegnap viszont mondtam neki, hogy lassan le kellen vágatni a haját, hosszú már, ráadásul ma kezdődik az új úszó-kurzus és nincs kedvem hosszan hajat szárítgatni. Erre rám nézett és azt kérdezte, hogy miért nem én vágom le :))) Kettőt sem pillantott a drágám, már ült is a széken és neki is álltam, mielőtt meggondolná magát :)))) De jól bírta és a végeredmény sem lett rossz, ahhoz képest, hogy először nyírtam neki :))))


Kommentare:

Phan hat gesagt…

A Labyirinth szuper játék, nekünk a nagyobb változat van meg, az nem unalmas egyáltalán. Nagyon sokat játszottunk vele anno, a gyerekeimnek szinte mindig jobban ment, mint nekem. :)))

A többi játékot nem ismerem, de remek szórakozásnak tűnnek, nem utolsósorban jó képességfejlesztők.

hbogi hat gesagt…

Tip toi-om nekem is volt, bár szerintem ezelött 20 évvel nem így hívták :): a könyvben a feladatokhoz fekete pöttyök tartoztak, arra kellett nyomni a tollat és zölden világított, ha jól válaszoltam, pirosan ha rosszul. Szerettem, jó, hogy újra van!