"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Freitag, 19. April 2013

Csupaelsők :)

Az elmúlt egy hétben, mióta visszajöttünk, annyi minden történt, ami vagy ebben az évben, vagy Marcel életében egyáltalán a "legelső" volt, mint máskor három hónap alatt sem :))

A télből a nyárba csöppentünk, múlt vasárnap 25 fok volt, így idén ELŐSZÖR rövidgatyában és egy szál pólóban indultunk neki a délutáni sétának (csak kis betüvel és zárójelben jegyzem meg, hogy 5 nap után visszatért az ősz/tél, tegnap este óta ömlik az eső, 15 fokot zuhant a hőmérséklet, a hegyekben pedig 80-100 cm friss havat várnak a hétvégére....brrrrrrr..). Élveztük a jó levegő, a napsütést, a meleget, Marcel pedig nem is ő lenne, ha nem dugta volna bele a kezét a 6-7 fokos Thunerseebe :))  ELŐSZÖR ettünk kint padon ülve fagyit és figyeltük, ahogy mindenki ki- és felszabadultan, akárcsak egy megbolydult méhkas, nyüzsög, napozik, sportol, kacag a nyári melegben.



Vasárnap este Marcel ült a fürdőkádban, amig készítettem a vacsit. Megbeszéltük, hogy addig maradhat a vízben, amig az órán a mutató a nyolcasra nem ér (nálunk most minden így működik, kell, hogy számolja a perceket, hihetetlen, ahogy ismeri már az órát....). Mikor megyek érte, hogy kiszedjem a kádból, ő már megmosakodva-megtörölközve-pizsiben várt a fürdőben, "MEGLEPETÉS" kiáltotta, én meg csak kapkodtam a fejem, hogy hol is van már az a kicsi baba, akit fürdetni, mosdatni kellett...Életében ELŐSZÖR teljesen önállóan elrendezte magát...Azóta ez még egyszer megismétlődött, most hajmosással egybekötve, én meg, sejtvén mire készül, némán hallgatóztam és leskelődtem az ajtóból és bizony többször fojtogatta a torkomat valami....igaz, hajmosás előtt elfelejtette bevizezni a haját, utána viszont hangosan énekelve feküdt bele a vízbe és öblítette le magáról a sampont :))))) Hát igen, önállósodik a drágám :)))

Hétfőn mivel még mindig tartott a nyár, gondoltam, veszünk Marcelnek bicót, mivel az elsőt már kinőtte és mivel a futóbicó is kicsi már neki, így nem volt semmilyen járműve, amivel haladni tudott volna. A közelben lévő két bicós bolt azonban hétfőn délelőtt zárva volt (vajon miért is??? na mindegy...), így maradt a sportbolt, ahol bicó nem, viszont egy szuper roller jött velünk szembe :))) Én eleve imádok rollerezni, Marcelt eddig nem hozta lázba, most viszont kipróbálta és le sem akart róla szállni :)) Vagy 5 kört tett vele a boltban, már mosolyogtak az eladók, így aztán nem sokáig hezitáltunk, fogtuk, kifizettük és már jöttünk is vele haza. Délután aztán irány a tóparti sétány, ahol Marcel életében  ELŐSZÖR nekiiramodott a rollerrel, de úgy, hogy alig értem a nyomába :)))) Első pillanattól kezdve ráérzett az ízére, mondjuk a fékezés még nem megy, mert nem találja a lábával a féket, de ez nem tántorította el attól, hogy száguldozzon vele :))) A 2 év futóbicó miatt szuper az egyensúlya, amit az is mutat, hogy egyetlen egyszer esett csak el, akkor is már azért, mert elfáradt már, hisz majd 3,5 órát kint voltunk :))) Igaz, ebben volt egy kis pihenés, játszóterezés is, ahol idén ELŐSZÖR piknikeztünk és mezítláb mászkáltunk a fűben (két héttel azelőtt pedig méteres hóban hónyulat építettünk síoverálban...).

 
Mivel annyira szuper idő volt, így felavattuk a teraszt is, és idén ELŐSZÖR kint vacsoráztunk :)) Sajnos csak kettesben, a héten Gábort nem láttuk, a két hét szabadság után ott folytattta ezerrel, ahol Húsvét előtt abbahagyta...

Kedden kicsit felhősebb idő volt és mivel láttam a kiírást, hogy a hét végéig cirkusz van a városban, így ovi után spontán elmentünk, gondoltam, ha lesz még jegy, megnézünk egy előadást. Marcel eddig még nem volt cirkuszban, valahogy soha nem úgy jött ki a lépés, de nem is bántam, mert most már tényleg végig tudta ülni és élvezni az egészet, életében ELŐSZÖR :))) Kezdetben kicsit szkeptikus volt, de a jó kis zene, aztán a táncosok, a magasban lengő akrobaták és nem utolsó sorban a bohóc megtette a hatását, végig élvezte minden pillanatát (na jó, kivéve a két állatos produkciót, egyébként sem egy nagy állatrajongó, de itt még nekem is nehéz volt jópofát vágni hozzá, és bár nem vagyok sem vegetáriánus, sem pedig hatalmas állatvédő, de fájt nézni, ahogy szerencsétlen állatokat hajszolják körbe-körbe....). A szünetben persze nem maradhatott el a vattacukor, valahogy gyerekként nekem is mindig hozzátartozott a cirkuszhoz és úgy emlékeztem vissza, hogy mennyire is szerettem :)) Marcel még soha nem is evett, így életében ELŐSZÖR megkóstolta és habár ő nagyon édes szájú, ez még neki is sok(kkk) volt, 3 falás után nem kért többet. Nem is bántam, én sem bírtam már megenni és máig nem értem, mit szerettünk rajta gyerekkorunkban :))))
Összességében nagy élmény volt Marcelnek, este mindenkinek el kellett mesélnie az egészet, aranyos volt nagyon. A végén csak annyit mondott, hogy "most már tudom, milyen egy cirkusz, úgyhogy mehetünk máskor is" :)))))

Szerdán kihasználva a jó időt és azt, hogy Marcel egész nap oviban van, elmentem egy kicsit fotózni. Az utóbbi pár napban "kirobbant" a természet, virágba borult az aranyeső, a gesztenye- és magnóliafák, ezt nem hagyhattam ki, még akkor sem, ha van már jó pár ilyen sorozatom az elmúlt évekből :)))
















Tegnap délután pedig uszodában voltunk, ahol Marcel életében ELŐSZÖR egyedül és karúszó nélkül ugrott bele a rajtkőről a 2 méter mély vízbe, hogy aztán ügyesen kiússzon a partra :))) Annyira jó látni, hogy egyre ügyesebb, bátrabb (bár mondjuk ugrálni mindis is szeretett, de eddig ilyen magasról ilyen mélybe egyedül még nem mert ugrani :), egyre jobban megy neki az úszás, a nagymedencében is vígan lubickol már, talán nyárra meg is tanul úszni :)) Ha nem, az sem baj, imádja a vizet, minden formában, mennyiségben és hőfokban :))

A hétvége is programdúsnak ígérkezik, persze jobban örültem volna, ha marad a tavasz/nyár, de hát ez van, ebből hozzunk ki a legtöbbet :))

Kommentare:

julcsi hat gesagt…

Csodálatos ELSŐK!!!♥

Ditke hat gesagt…

Ezt nagyon jól összeszedted! :-)

Dominika hat gesagt…

A fotók most is fantasztikusak, mint mindig! Ilyen ez a tavasz, sok elsőt tartogat! Marcel nagyon helyes nagylegény!

Dominika hat gesagt…

Orsi, kaptam egy díjat, és szeretném neked továbbítani!