"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Freitag, 10. Mai 2013

Csak mondja és mondja :))

Talán kompenzálva azt, hogy németül még nem tud annyira beszélni és nem tudja úgy kifejezni magát, ahogy szeretné, így a heti 4 ovis nap inkább hallgatással telik, a maradék időben be nem áll Marcel szája :) Egy ilyen nap estéjére néha már alig várom, hogy legyen egy szusszanásnyi csend, persze semmiért nem adnám a vele való beszélgetéseket, hisz egyre több mindenről lehet vele "felnőttesen" beszélgetni, a kérdései is egyre okosabbak, egyre "nehezebbek" és hát a beszólásai naponta megmosolyogtatnak :)))

Megint összegyűjtöttem egy csokorral az elmúlt napok kedvenceiből :)))))

Autózunk hazafelé, barkóbázni kezdünk. Marcel kiosztja: "Én kétszer gondolok, apa egyszer, anya is kétszer.". Gábor megkérdezi, hogy neki miért csak egyszer szabad. Erre Marcel: "Mert Te mindig olyan rosszra gondolsz!" :)

Egy Japánról szóló filmet nézünk, teaültetvényeket mutatnak és kis házakat, ahol az emberek a földön ülve, alacsony asztaloknál kortyolják a teát. Mondom Marcelnek, hogy Japánban ez az szokás. Erre ő: "Miért, nincs Japánban székbolt?" :))

Kapott egy képeslapot, egy vagány napszemüveges nap van rajta. Nézi, kattognak a kerekek, egyszer csak megszólal: "Hát ez nem normális. A napnak miért kell szemüveg, az ő szemébe nem tud belesütni a nap!" :)) Hihetetlen, milyen racionálisan tud már most gondolkodni....

Ma a berni aquaparkban voltunk (mivel napok óta ömlik az eső, kinti program kizárva, a vizezés meg mindig bejön :))), ahol a sok medence mellett van gőzkabin is. Marcel a sok úszkálás után azt mondja: "Szeretnék menni a gőzkazánba!" :))) Na persze, aki ekkora vonatbuzi, mint ő, annak a gőzkazán jelent csak valamit :))

Egyik nap azt kérdezte, hogy a halak miért nem beszélnek egymással. Magyaráztam neki, hogy a víz elviszi a hangokat és mondtam, hogy legközelebb majd mi is kipróbáljuk. Ma volt is rá alkalom, lemerültünk a víz alá, mondtunk egymásnak valamit, persze nem lehetett hallani. Marcel azt mondja: "Hát persze, mert ahogy kimondunk valamit a víz alatt, sok buborék jön ki a szánkból és minden buborék körbezár egy hangot és felhozza a víz fölé."

Tegnap este mászott egy kis pók a fürdőkádban. Marcel észrevette és le akarta önteni vízzel. Mondom neki, hogy pókot nem bántunk, mert szerencsétlenséget hoz. Meg egyébként is picike és ő sem bánt minket. Térülök-fordulok, pók sehol, Marcel selytelmesen mosolyog, kezében egy vizesflakon. "Ugye mondtam, hogy ne öntsd le vízzel!" mondom neki. Erre ő teljesen ártatlanul: "Én nem bántottam, csak adtam neki inni!" :D:D:D:D

Kommentare:

Gree hat gesagt…

:D :D :D
Imádnivaló kis okos.
Nálunk is sok a csacsogás, megértem ha néha csendre vágysz.;)

Kellemes hétvégét nektek!

Judit hat gesagt…

Milyen logikusan gondolkodik már! Olyan jó, hogy megörökíted ezeket! Az estében én is a csendet szeretem a legjobban,amikor már mindenki alszik. Nálunk amíg be nem csukódik a szemük, addig beszélnek :-)