"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Mittwoch, 22. Mai 2013

Rosszkedv-elűző

Tudom, kicsit unalmas dolog egyfolytában az időjárásról írni és arra panaszkodni, hogy már megint milyen hidegesősszelesbarátságtalan az idő, de lassan a tőzsgyökeres svájciaknak is elegük van abból, hogy minden nap esik az eső, hogy semmi kinti programot nem lehet szervezni-tervezni és hogy még mindig a téli ruhákban és cipőkben kell járni :(( Nem azt mondom, hogy megszoktam, de sokkal jobban viselem a hideget, mint 3-4 évvel ezelőtt, viszont azt, hogy napok (hetek/hónapok) óta alig látjuk a napot és október óta (azaz 8 hónapja!!!!!) fázom, na azt nagyon nagyon nehezen tudom megemészteni és egyre jobban rányomja a bélyegét a hangulatomra :(((

Ilyenkor mit tehet az ember? Hát persze, süt valami finomat :))))) Nálunk nagyon bevált a gesztenyeliszt, nagyon szeretjük, no nem azért, mert szigorúan paleos diétát tartanánk (pedig ez most nagy "divat", tényleg mindenhonnan ez folyik most :), egyrészt nem diétázunk, másrészt pedig nem szeretem a szélsőségeket, inkább kiválasztom minden irányzatból azt, amit szimpatikusnak találok és megpróbálom beleépíteni úgy a mi kis életünkbe, hogy abból a lehető legegészségesebb dolog jöjjön ki :))

Eddig palacsinta formájában próbálkoztam a gesztenyeliszttel, de az utóbbi időben valahogy soha nem akart összeállni a tészta, nem tudtam megfordítani, kínlódtam vele és volt, hogy egész adagnyi tésztát öntöttem a kukába, mert annyira felidegesedtem rajta. Volt olyan is, hogy mivel nem állt össze, császármorzsa lett belőle, amivel szintén nem arattam túl nagy sikert, persze hogy is, mikor azt nem lehet mogyorókrémmel/nutellával megkenni :))))

Aztán egyszer csak kipattant a megoldás :)) Gofri :)) Hisz az sokkal egyszerübb, kevésbé elrontható és sokkal gyorsabb :)))


Na ilyen szép és hosszú bevezető után akkor jöjjön a recept :))))

Hozzávalók (ebből nekünk hármónknak lesz egy reggelire való adag, túl sokat nem érdemes csinálni, mert ez tényleg csak frissen jó :)

10 dkg gesztenyeliszt
2 dkg mandulaliszt
pici só
pici szódabikarbóna
1 evőkanál olivaolaj
1 tojás
2 dc víz

Ez az alap, na most ezt úgy szoktam variálni, hogy a 12 dkg szárazanyagba teszek kevesebb gesztenyelisztet, viszont még kókuszreszeléket, mákot, kókuszlisztet, tényleg érdemes próbálkozni és kísérletezni, kinek mi ízlik jobban :)

A folyadék pedig nálam soha nem víz, hanem valamilyen gyümölcs+kókusztej összeturmixolva :)))) Most épp áfonya, málna és eper volt, hozzá egy narancs leve, hogy jó pikáns legyen :) Mondjuk jó kis lilás színe lett tőle, Marcel első körben rögtön visszautasította, hogy ez túl lányos, de aztán jóízűen befalta :))

Végül is kimérni nem szoktam, egy idő után rááll az ember szeme/keze, hogy milyen sűrű legyen a tészta (palacsintatésztánál kicsit sűrűbb a massza :)

Gofrisütőben kisütjük és már tálalhatjuk is. Szerintem friss gyümölccsel vagy valami pikáns lekvárral a legfinomabb, Gábornak gesztenyekrémmel ízlik, Marcel pedig mogyoró- vagy csokikrémmel eszi :)))



Laktató, egészséges, gyorsan megvan és még finom is :)))

Kommentare:

Szitya hat gesagt…

Ne is mondd az időjárást! Évek óta most megyek először Genfbe, a hétvégére, erre mit látok az előrejelzésen?! Max. 8 fok és eső!!! Nemá'!!!!

A gófri gyönyörű. Nálunk is ez jött be a gluténmentes liszttel a legjobban - a palacsintával én is jobban megszenvedtem.

G.Sz.Szilvia hat gesagt…

Biztosan finom lehet, nagyon gusztusosan néz ki! Mi elmenekültünk a rossz időtől, annyira elegünk volt már belőle. Egész májusban magunk mögött hagytuk Svájcot, amit most nem is bánok.