"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Dienstag, 18. Juni 2013

Évadnyitó II.

A szombati szezon-nyitó túrázás után vasárnap végre meg tudtuk nyitni a strand-szezont is és azóta szinte ki sem jöttünk a vízből :))



Gondolom már mindenki ki volt éhezve a nyárra és napsütésre, mert a strand bejárata előtt akkora sor kígyózott, amekkorát még soha nem láttunk. Én szívem szerint rögtön visszafordultam volna (szerencsére rollerrel mentünk, így legalább a lehetetlennek tűnő parkolóhely-keresést megspóroltuk magunknak :), de Marcel nagyon be volt sózva a viz miatt, így egy hang nélkül bírta a fél órás tűző napon állást... közben Gábor a saját levében főtt az autópályán Németország felé, bár ezt a tortúrát szerintem neki sem lett volna kedve végigcsinálni :))

A thuni strandról szinte csak jókat tudok írni :) Hatalmas füves terület, árnyas fák, játszótér, gyerek-, úszó-, ugráló-, pancsolómedencék, csúszda és persze a tó :) Vasárnap 15 fokra írták ki a vizet, hááát a part mentén talán volt vagy 18, mindenesetre Marcelt ez egy pillanatig nem zavarta, 3 órán keresztül ki-be mászkált, fürdött, homokozott, várakat, csatornákat, hidakat, gödröket épített, teljesen belelendült, én pedig szorgalmasan magyaráztam és mutattam neki, mire is nem képes a víz...jó kis "környezetóra" volt, közben megint bebizonyosodott, hogy a gyerekeknek tényleg semmi boltban vásárolt játék nem kell, hogy elfoglalják magukat, csak legyen egy kis víz, egy kis homok, kavicsok és fadarabok, órákon keresztül elvannak, nem kapkodnak új játék után és hagynak pár perc napozást-láblógatást a szülőknek is :)))







Közben azért fürödtünk is, bár én nem voltam olyan bátor, mint Marcel, aki simán nyakig megmártózott a jeges vízben :)))


Aztán szépen este lett, a strand kezdett kiürülni, de az én fiam még mindig elmélyülten "dolgozott" a homokban, ha nem szólok neki, szerintem azóta is ott keresné Attila koporsóját ásná a kis gödreit :)))



Tegnap kihasználva az utolsó szabad hétköznapok egyikét (mivel ugye Marcelnek most még a hétfő szabad, aug. 12-től viszont 5 napos "munka-hete" lesz neki is :) Ildiékkel találkoztunk a Neuchâtel-i tónál. Mivel jó meleg volt, mindenképp strandra szerettünk volna menni, így kinéztük a térképen, melyik az a hely, ami pont félúton van kettőnk között :) Így esett a választás Estavayer-le-Lac-ra, ami a tó keleti partján fekszik. Az internet alapján vadiúj, homokos strand, játszótér, csúszda, jól nézett ki. Belépőt nem kellett fizetni, sokan sem voltak, hisz hétfő délelőtt volt és itt még nincs iskolaszünet, homokos volt a strand is, árnyék is volt, a víz pedig melegebb, mint a Thunersee, viszont valami olyan szinten gusztustalanul koszos, algás, trutyis, habos, hogy legszívesebben visszafordultam volna...Kezdetben még el tudtuk kavarni, de ahogy egyre többen lettek és egyre melegebb lett, az egész vizet befedte már a kosz..

Ami jó volt benne, hogy találkoztunk Ildiékkel és mondjuk a gyerekeket fele annyira nem zavarta a sok trutyi, Marcel pedig megint hozta a formáját és ki sem lehetett hozni a homokból :) Ja és volt egy elég nagy csúszda, annak legalább tiszta volt a vize és elég hosszú is volt, úgyhogy összességében gyerek-szemmel nézve paradicsom, de az szinte biztos, hogy többet ide nem megyünk... Ki kell tapasztalni a többi strandot, van még egy pár a tó partján :)



Ma pedig megint egész délután a thuni strandon voltunk, mára már felmelegedett a tó vize 19 fokosra, úgyhogy ma már én is rendesen fürödtem / úsztam benne és megállapítottam, hogy inkább legyen egy tó vize kicsit hidegebb, de legalább tiszta :))

Nagyon bírnám, ha augusztusig kitartana ez a jó idő, de sajnos ahogy kinéz, mire anyukámék jövő héten ideérnek, beköszönt megint az ősz....(bár nem tudom, miért csodálkozom rajta, hisz ha hozzánk vendég jön, akkor tuti, hogy rossz idő lesz :)) Addig viszont élvezzük minden pillanatát :))

Kommentare:

Zsuzsi hat gesagt…

Jaj de szép, csodálatos a kulissza!

Gree hat gesagt…

:D
MI sem panaszkodunk melegben itt van a hűsítő BOdensee.....csak kár,hogy a legtöbb helyen kavicsos....persze annyira ez nem szegi kedvünk beszereztünk vízicipőket. ;)