"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Mittwoch, 10. Juli 2013

Egy szülinapi torta margójára :)

Ebben az évben van utoljára, hogy Marcel szülinapján megy oviba, hisz a mostani kita, ahova jár, mivel privát, nem tartja magát az állami szünidőkhöz és egész évben nyitva van. Augusztustól viszont a "rendes" kindergartenben és később az iskolában is mindig a szünetre fog esni a szülinapja. Így gondoltuk, hogy még utoljára adjuk meg a módját :))

Tavaly egy sünis tortát vittünk (à la APG :), annak is nagy sikere volt és elkészíteni sem volt nehéz, Marcel is lelkesen segített benne, no meg finom is volt. De mivel kétszer egyformát nem szerettem volna, ezért már hetekkel ezelőtt elkezdtem törni a fejem, no meg Marcelt is meginterjúvoltam, hogy milyen tortát szeretne. Az itthoni (vagyis otthoni) szülinapján majd vonatos torta lesz, annak egyedül nem akartam nekiállni, valami olyan formát kerestem, ami nem túl bonyolult és főleg nem annyira időigényes, mert az időnek mostanában eléggé szűkében vagyunk...

Végül rátaláltam egy szilikonos formára a neten, 5-ös szám, a kis szám-mániásomnak nem is lehetett volna jobbat választani. Bár még soha nem sütöttem szilikonos formában, piskotát pedig életemben csak egyszer, az is a szemétben landolt, ennek ellenére optimista voltam :)) Mondjuk sokat segített volna az is, ha az egész projektet nem azzal kellett volna kezdenem, hogy elővarázsoljam a már elcsomagolt mixert az egyik doboz aljáról :D:D:D

Marcel lelkesen segített, keverte a habot, mérte a hozzávalókat, aztán hamarosan ment is a piskóta a sütőbe. Mivel (finoman szólva) nem vagyok egy gyakorlott piskóta-sütő, nem igazán tudtam az adagokat, szépen megtöltöttem a formát, de már 5 perc után látszott, hogy ebből sok jó nem fog kisülni... A massza összefolyt, az ötös számnak nyoma sem maradt és orrán-száján dőlt ki a formából a piskótatészta... áááá kicsit sem voltam ideges...Azért megvártam, míg nagyjából megsül, persze odaragadt a formához, csak darabokban tudtam kiszedni, az alja totál fekete lett, a belseje pedig nyers... úgyhogy életem második piskótája is a szemétben landolt, de most nem hagyhattam annyiban, Marcel nézett rám azokkal a hatalmas szemeivel, hogy akkor most ő milyen tortát visz holnap az oviba...


 
Így nekiálltam megint, másik recept szerint, összedobtam a masszát és láss csodát :))) Másodjára minden simán ment, szépen feljött, de nem futott ki a piskóta, nem égett meg és egyben kijött a formából :)) Marcel mosolyát, mikor meglátta a kész ötöst, soha nem fogom elfelejteni :)))))

 
 
Simán ketté tudtam vágni, megtöltöttem az előre elkészített vaníliás-epres-csokis töltelékkel, megkentem legfinomabb svájci csokikrémmel és már jöhetett is a díszítés :))







Én nagyon meg vagyok elégedve a végeredménnyel (kis vállveregetés), de azért a piskóta-sütés továbbra sem lesz a kedvencem :)) Marcel drágám a legszívesebben már most felfalta volna :))))

És el sem hiszem, hogy holnap már öt éves.........

Kommentare:

Dominika hat gesagt…

Boldog szülinapot a fiatalembernek! A torta nagyon jól néz ki, nagyon ügyes vagy!!!

Detti hat gesagt…

Nagyon ügyes vagy!!! Szuper, hogy nem adtad fel a torta meg annyira vagány, Marcelos!
Isten éltesse a nagyfiút!!!!

Bea hat gesagt…

szuper a torta!
Boldog szülinapot Marcelnek!
További jó ünneplést kívánok!
puszi:
Bea

Anonym hat gesagt…

Isten éltesse a kisfiatokat, na persze titeket is, hogy sokáig süthessél neki ilyen csodás tortákat!
K.Sz.Csilla

khase hat gesagt…

Köszönjük szépen itt is a jókívánságokat Marcel nevében is :))))

G.Sz.Szilvia hat gesagt…

Boldog születésnapot! Megint valami szépet alkottatok! Biztosan finom is!

Szitya hat gesagt…

Isten éltesse, itt a blogon is leírva!!!

Ildi hat gesagt…

Gyönyörűre sikeredett a torta. Nagyon szuperül néz ki! Biztosan nagyon finom is lehetett....
Isten éltessen sokáig!