"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Freitag, 6. September 2013

10 km

Az idei nyárból a túrázások, kirándulások (is) nagyon kimaradtak, nyár elején, mikor még lett volna rá időnk, akkor hideg volt és esett az eső (és a hó), aztán a költözés, rámolás pakolás vette át a főszerepet és rabolta el töltötte ki a napjainkat.

Múlt szombaton viszont végre semmi más dolgunk nem volt és még az időjárás is kegyes volt hozzánk, így végre előkerülhettek megint a bakancsok és hátizsákok, már nagyon viszketett a tenyerünk/talpunk egy kis túrázásra :))

Mivel nem akartunk sokat autózni, megint a Jungfrauregion felé vettünk az irányt, pontosabban Lauterbrunnenbe, ahol a parkolóházban tettük le az autót. Wengen felé már rengetegszer voltunk vonattal, most valami újat szerettünk volna látni. Lauterbrunnenből indul egy nagy felvonó is az 1486 méter magasan fekvő Grütschalp-ra, ahonnan vagy kisvonattal lehet továbbmenni Mürrenbe, vagy pedig egy kényelmes panoráma-gyalogúton túrázni.

Mi ez útóbbit választottuk és Marcel életének legnagyobb túráját tette meg :)) Mürrenig a szintkülönbség 223 méter, tehát nem túl meredek, igazából egy kellemes sétaút, még (terep)babakocsival is jól megjárható. A kilátás végig csodálatos, panoráma Wengentől a három fő hegy (Eiger-Mönch-Jungfrau) négyezres hófedte csúcsáig, nem lehet betelni vele. Az utat többször keresztezik patakok, folyók, ami még változatosabbá teszi a túrát, főleg, ha gyerekkel megy az ember :) No és az, hogy az út szinte végig a vasúti sín mellett halad, ahol negyed óránként közlekednek a kis vonatok, ami egy akkora vonat-fanatikusnak, mint Marcel, különösen nagy élmény :)

Az egyik kecske meg is puszilta Marcelt :))

Az út felénél van Winteregg, ahonnan télen sífelvonó is indul, nyáron pedig egy sajt-üzem működik. Van egy nagy étterem is, hatalmas játszótérrel, trampulinnal, mászó, egyensúlyozó, kerekes játékokkal, nagy füves területtel, svájci viszonylatban nézve igazi gyerekparadicsom :)) Ott ebédeltünk, kilátással a Jungfraura, élveztük a nyári meleget, a finom kajákat és az időhöz méltóan egy jegeskávéval ünnepeltük a nyár utolsó napját.

Ebéd után két választásunk volt: vagy elindulunk vissza a felvonóhoz, amiben semmi kihívás nem lett volna, mert az tényleg alig 2 km-re volt csak, vagy elmegyünk Mürrenig és onnan még vissza a Grütschalpra. Mivel az ebéd nagyon finom volt és jól teleettük magunkat, gondoltuk, hogy belevágunk a nagyobb túrába. Marcel is lelkes volt, pedig ő ebéd közben egy fél órát még trampulinozott is :)) Szerencsére az útnak azon a szakaszán már szinte semmi emelkedő nem volt, így jól haladtunk és kb. egy óra múlva el is értünk Mürrenbe, ahol persze rögtön a játszóteret céloztuk meg :)) Nem maradtunk sokáig, mivel tudtuk, hogy nagy út vár még ránk, 5 km visszafelé a felvonóállomáshoz :) Elég nagy tempót diktáltunk és bár Marcel lelkesedése kezdett alábbhagyni, egy mukk nélkül végiggyalogolta az utat és a napot, összesen 10,1 km-t!!!! A vége felé azért már nagyon kellett motiválni, folyamatosan meséltem neki, mindig valami bogarat, virágot, patakot kerestünk, csak hogy eltereljük a figyelmét a gyaloglásról, ami sikerült is, mert tényleg szuper jól végigmenetelte az utat!!

Nem semmi teljesítmény volt tőle, még mi is éreztük a lábunkat utána, én különösen a térdemet, amin 2 nappal azelőtt lett egy nagy vörös folt, kicsit be is paráztunk, hogy mitől lehet, trombózistól elkezdve a kullancs-csípésig számba vettünk mindent, de végül is csak egy nagy véraláfutás volt (hála neked fittness-stúdió:), de látványnak sem volt túl szép és a túra végén azért már jól esett nekem is leülnöm :))

(megmutattam a dokimnak is,  azért rajzolta körbe, hogy lássuk, nagyobb lesz-e vagy sem, szerencsére mostanra szinte teljesen elmúlt, bár fájni még egy kicsit fáj...)
Este persze senkit nem kellett ringatni :) A túrát pedig tényleg mindenkinek csak ajánlani tudom, nem túl megterhelő, átlagos kondi elég hozzá és gyerekekkel is nagyon jól megjárható!!!!