"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Montag, 11. November 2013

Cabrioztunk :) (megint kicsit túl sok fotóval megspékelve :))

Igaz, ennek is három hete már, de úgy látszik, ez most ilyen időszak, kicsit késleltetve jönnek a beszámolók és posztok a blogra, de a lényeg, hogy megmaradjon az utókornak, úgyhogy gyorsan pótolom és írok arról, hogy milyen szép helyen jártunk megint :))

Kb. két évvel ezelőtt, mikor Luzernben sétáltunk, egyik utazási iroda kirakatában feltűnt egy hirdetés, miszerint hamarosan elkészül és működésbe lép a világ első cabrio felvonója, mégpedig a Nidwalden kantonban lévő Stanserhorn csúcsra. Már akkor nagyon megtetszett, tényleg szuper jól nézett ki és a maga nemében teljesen egyedülálló a világon. Tavaly májusban adták át, azóta többször terveztük már, hogy elmegyünk oda, de valahogy nem jött össze.

3 hete viszont kihasználva a csodás őszi időt végre nem volt más kifogás és célba vettük a cabriozást. A Stanserhorn csúcsa 1.898 méter magas és jelentős múltra tekint vissza, hisz 1893ban elkészült a kis sikló, ami a hegy tetejére vitt fel, ahol étterem és csodás kilátás várta már a XIX. században is a turistákat. Az alsó részen, Kälti félállomásig még mindig az eredeti síneken mennek a nosztalgia kisvonatok!! 1970ben egy tűzvész elpusztította a sikló felső szakaszát, amit végül nem építettek újra, hanem 1975ben felvonó váltotta fel, 2012 májusa óta pedig a világ első és egyetlen cabrio felvonója repíti fel a csúcsra a kirándulókat.

Már a nosztalgia siklóval való utazás is nagy élmény volt, hát még amikor megpillantottuk a felvonót :))) Az elmúlt 3,5 évben eléggé edzettek lettünk és megszámlálhatatlanul sok felvonóval utaztunk, de ez magasan vitte a pálmát!!!! A felvonó két emeletes, az alsó, zárt szint 60 személyes, a közepéből pedig egy csigalépcső vezet fel a felső, nyitott szintre. A védő plexi üveg elég magas, így biztonságos, nem lehet kiesni, de tériszonyosoknak nem nagyon ajánlott :))) Felejthetetlen élmény, ahogy elindul ez a hatalmas felvonó, süvít a szél, a tartó lábaknál (buciknál, ahogy mi hívjuk), hatalmas a kilengése, lent a lábunk alatt a színes erdők, tavak, városok és csak megyünk egyre feljebb és feljebb :))

A csúcson egy nagy forgó étterem van, nagyon jó konyhával, egyik legfinomabb ebédünket ettük, mióta járjuk a svájci hegyeket :)) Aztán teli hassal elindultunk, hogy túrázzunk is egy kicsit, rengeteg, különböző nehézségű túraút közül lehet választani, közben pedig élvezni a csodás kilátást, szemben a Pilatus, a Rigi, Luzern, háttérben a Berner Oberland 4ezres csúcsai és összesen állítólag 10 tó (bár mi csak hetet találtunk :)))))

Marcel nagyon élvezte a túrát, ő volt a vezetőnk, ráadásul elkunyerálta a kisebb fényképezőgépemet (hogy is van a mondás az almáról és a fájáról... ?? :)) és fotózott, videózott nagy lelkesen :))

kis paparazzi :))

Lefelé a félállomásig cabrioztunk, aztán a sikló helyett a gyaloglást választottuk, kb. egy óra alatt értünk le az autóhoz, az út szinte végig a sínek mellett vezetett, úgyhogy a sikló vezetői a végén már ismerősként integettek nekünk :)))

Délutánra befelhősödött, de azért a videóból így is látszik a lényeg :))

Szuper túra volt, a cabrio felvonózás felejthetetlen élmény, tényleg csak ajánlani tudom, bár most egy kicsit várni kell annak, aki ki akarja próbálni, mert télen sajnos nem üzemel. De az biztos, hogy tavasszal megint ellátogatunk oda :)))