"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Samstag, 29. März 2014

Megint egy tökéletes :)))

Gábor hétfői szülinapjára szerettem volna valami könnyű, gyors, egyszerű de nagyon finom tortát sütni :)) kicsit keresgéltem a neten, majd rátaláltam erre a csokitortára és gondoltam, megpróbáljuk :))

Pillekönnyű csokiorta (paleos, tehát egy gramm liszt sincs benne :))

Hozzávalók:
20 dkg főtt sárgarépa pürésítve
15 dkg étcsoki (legalább 70 %-os), ha gyerekekkel csináljátok, akkor inkább 20 dkg, mert fogy rendesen elkészítés közben is belőle :)))
10 dkg kókuszolaj olvasztva
1 vanília rúd
4 tojás szétválasztva
5 dkg xylit
5 dkg darált mandula


A sárgarépát apróra vágtam, megfőztem, majd még melegen pürésítettem, botmixerrel a legegyszerűbb. A tojássárgákat habosra keverte Marcel a xylittel 3-4 percig, közben a csokit a kókuszolajjal vízgőz felett felovasztotta, majd hagytuk hűlni. A kihűlt olvasztott csokit a felvert tojássárgához kevertük, majd a répapürét is, a vaníliát és a darált mandulát is. A tojásfehérjéket kemény habbá vertem, majd ezt óvatosan beleforgattam a masszába. Egy 23 cm-es formát kikentem kókuszolajjal, beleöntöttem a masszát és 180 fokos sütőben kb. 30-35 percig sütöttem. A torta közepe ilyenkor még kicsit sületlennek látszik, de ilyennek kell lennie. Gyümölcsökkel díszítettük és mivel szám-gyertyát nem kaptam, sima gyertyákat raktunk rá :) Mivel étterembe mentünk ünnepi vacsizni, a tortát már délután lemeóztuk, ISTENI volt, tényleg omlik az ember szájában, szaftos, finom, csupacsokis, alig lehetett abbahagyni:))  Két habot csináltam hozzá, a sima fehér kókusztej és kókuszkrém felverve habnak, a másikba tettem még egy marék málnát és kis xylitet, hát nagy sikert arattam vele :)))  Ja és tényleg szuper gyorsan kész és szinte az egészet Marcel csinálta :))))
 
 
Kis szorgos segítőm :))
 
 

Vacsizni pedig egy közeli Steakhouse-ba mentünk, persze Gábor kívánságára, ahol elmondása szerint élete legfinomabb steak-jét ette :))) (ha valaki erre jár és szereti a steak-et, csak ajánlani tudjuk a steakhaus-t Mülenenben :))

Kommentare:

Ferilka hat gesagt…

Recept lementve :-) puszik

Ozsváth Szilvia hat gesagt…

Hú, ezt én is ki fogom próbálni! Köszi!

Szitya hat gesagt…

Remek recept, remek születésnap!
Utólag is és még egyszer sok boldogságot az ünnepeltnek!