"Hiszem, hogy az embernek mindennap lehetősége nyílik rá,
hogy az élet minden területén eldönthesse, melyik a legjobb lépés."

/Paulo Coelho: A Zahir/

Freitag, 13. Juni 2014

Hatodik felvonás :)

A hosszú hétvége másik kirándulásán Ballenbergbe mentünk, immár hatodszor :) Ez kifejezetten Marcel kívánsága volt, szerette volna megmutatni, hol aludtak az "osztálykiránduláson", merre mentek, merre járták be Ballenberget és mi mindent láttak :) Ehhez persze hozzátartozott az is, hogy tömegközlekedéssel mentünk, ami azt jelentette, hogy az autóval 45 perces utat odafelé busz-vonat-busszal 2,5 óra alatt, visszafelé pedig busz-hajó-vonat-busszal 3,5 óra alatt tettük meg :))) Mindezt kánikulai melegben és hatalmas tömegben :))))

Reggel 8kor már a buszon ültünk, ez azért hétvégét tekintve nagy teljesítmény, legalább is ami Gábort illeti, aki nem arról híres, hogy szeret hétvégén korán kelni :))) A csatlakozásokra sehol sem kellett sokat várni, annak ellenére, hogy pünkösd vasárnap volt, azért az biztos, hogy szuper jól kiépített, megszervezett a tömegközlekedés.

Első utunk Marcelék szállásához vezetett, Ballenberg West-nél szálltunk le a buszról és egy negyed órás hegymenet után értük el a Riibi nevű táborhelyet, közvetlenül az erdő szélén, a Rothorn csúcsa alatt. A tábor nincs körbekerítve és mivel páran voltak is ott, nyitva voltak a kis házak, be tudtunk kukkantani, így azért jobban láttuk, hogy milyen helyük is volt a gyerekeknek :) Semmi luxus, a házakban kis előtér, aztán az alvó rész, két szintes kajüt-ágyakkal, hat matrac egymás mellett, wc-mosdó külön házban, konyha szintén, de szép tiszta, rendezett, függönyös ablakok, virágok, pont megfelelő ilyen táborokhoz :) Marcel nagy büszkén mutatott végig mindent, láttam rajta, örült neki nagyon, hogy elmentünk oda :))

Utána indultunk vissza a skanzen bejáratához, onnantól kezdve Marcel volt a térkép-felelős, ő mutatta, merre mentek az ovisokkal, hol álltak meg uzsizni, hova mentek be, mit hol csináltak :)

Annyira szeretjük Ballenberget és még most is voltunk olyan helyeken, olyan házakban, ahol eddig még nem :))) Lassan azért egész jól kiismerjük magukat, de tényleg nem lehet megunni :)))) És annak ellenére, hogy sorban kellett állnunk a pénztárnál és csak úgy özönlöttek az emberek, mivel olyan hatalmas a terület, eloszlik a sok ember :)

Szőlőpréselő :)

Fűrészüzem :)

Marcel kedvenc háza (teljesen véletlenül a 711-es, ami a szülinapja száma :)))), ahol egy kis gyerek-birodalmat rendeztek be, kuckók, játékok, alagutak, manók, imádja Marcel :))

Aztán vannak A lépcsők, a kedvenceim :)))

Ahol különösen jól látszik az idő múlása :))

Most először eljutottunk a tessini részhez is, érdekes volt az is :))

Megint jól lejártuk a lábunkat, mindezt 35 fokban, tűző napsütésben, nem mondom, hogy párszor nem fordult meg a fejünkben, hogy mennyivel jobb lenne valamilyen vízparton, vagy vízben, de Ballenberg ennyit mindig megér :))

Visszafelé aztán hajóval jöttünk, bár kicsit elrettentem, mikor megláttam a kb. 3-400 embert, akik ugyanarra a hajóra akartak felszállni mint mi :))) Azért a nap folyamán többször megemlegettük, hogy sok mindent el lehet mondani a svájciakról, de az, hogy otthonülős, lusta népség, nem nagyon :)))

A Brienzerseen még soha nem hajóztunk, csak Marcel az ovisokkal, gyönyörű. teljesen más szine van, mint a Thunerseenek és több olyan helyet is felfedeztünk a tóparton, ami az útról nem látszik, csak a vízről :) (Többek között egy hatalmas, csodaszép, lépcsős vízesést :).

Pont a gőzhajót fogtuk ki, azzal utazni mindig egy élmény :))

Fagyi és a lapátkerekek, a két legfontosabb dolog az úton :))

A giessbachi vízesés (Giessbachba mindenképp el kell mennünk, csodás helynek nézett ki, régi hotel, étterem, hatamas wellness és természetes vízű medencék, sikló és persze a vízesés és sok túraútvonal :))

Csodaszép volt a víz :))

Lassan Interlakenben :)

Marcel az ovisokkal ezzel a szép virágos hajóval utazott :))

Na most aztán megint rengeteg fotót csináltam :))))))) Azért jól elfáradtunk, 11 órát voltunk úton, Marcel egy nyikk nélkül bírta, de azért másnap reggel 8ig aludt :)))))) Szép nap volt, na :)) Ballenberg pedig továbbra is kedvenc :))))